کد خبر: 1094496
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
دادستان اهواز از بازداشت مدیرکل سابق یکی از سازمان‌های خوزستان و برخی مدیران نفتی خبر داد و گفت: برای پرونده‌های راه و شهرسازی، برخی شرکت‌های حوزه فولاد و برخی مقامات ارشد اسبق استان خوزستان کیفرخواست صادر شد.

صادق جعفری چگنی در نشست خبری با حضور اعضای شورای قضایی و مدیران سازمان های تابعه قوه قضائیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با اخلالگران در نظام اقتصادی در سطح استان، دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در اهواز راه اندازی شده است و بیش از 100 فقره کیفرخواست از سال گذشته تاکنون علیه مسئولان، شرکتها، سازمان‌های دولتی و یا وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی صادر شده است.

وی افزود: هفته گذشته نیز کیفرخواست یکی از مقام‌های ارشد اسبق استان به اتهام اختلاس و ارتشا صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه‌های کیفری ارسال شده است.

جعفری‌چگنی گفت: در برخی از پرونده‌های اقتصادی نیز که در صلاحیت مرکز استان نبودند، پرونده به تهران ارسال شده تا در دادسرای عمومی و انقلاب کارکنان رسیدگی شوند.

وی ادامه داد: مبارزه جدی با فساد و مخللان نظم اجتماعی از اولویت‌های دادسرای مرکز استان است و در مقابله با جرایم خشن نیز عملکرد بسیاری خوبی داشته است.

جعفری چگنی درخصوص پرونده‌های شبکه‌های اختلاس، ارتشاء، تبانی و تدلیس در معامله‌های دولتی گفت: در اداره‌ها و سازمان‌های مختلفی در سطح استان، کیفرخواست‌های مختلفی صادر شده که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های شهرداری برخی از شهرستان‌های استان، توزیع برق، شرکت‌های نفتی دولتی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب خوزستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین چند شرکت دولتی و خصوصی فولاد که اخیرا پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی است و بعضا مدیران یا کارکنان بازداشت شده‌اند، اشاره کرد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در استان و به ویژه کلانشهر اهواز مدنظر و در حال پیگیری است، رفع مشکلات شبکه فاضلاب از سوی مسئولان مربوط به عنوان نظارت بر حقوق عامه است.

جعفری‌چگنی در خصوص حادثه متروپل گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه متروپل، دادگستری استان و شهرستان آبادان وارد عمل شدند و با نظارت بر مراحل آواربرداری و تشکیل کارگروه اختصاصی و شعبه ویژه به موضوع رسیدگی شد که به زودی نظر هیئت کارشناسان اعلام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: با هر فردی در هر رده و هر مقامی در این پرونده که سبب ریزش ساختمان متروپل شده باشد، برخورد خواهیم کرد. در کنار این پرونده، پرونده و فساد و تبانی مالی نیز به صورت جداگانه در حال رسیدگی است.

وی افزود: در سال گذشته 323 هزار فقره پرونده به دادسرای وارد و 336 فقره پرونده مختومه شد که بیش از 5 هزار پرونده از آمار سال‌های قبل نیز کسر شده است.

وی با اشاره به شرایط ناایمن ساختمان عدالت اهواز نیز گفت: در بحث پل فولاد و یا ساختمان عدالت اهواز، با تشکیل جلسه ستاد بحران و شورای تأمین توانستیم بخشی از مشکلات مربوط به اسکان این افراد را حل کنیم در خصوص پیگیری‌های قضائی لازم و مشخص کردن مقصران قضیه چه از نظر فنی و چه حقوقی اقدامات لازم انجام خواهد شد. با پیگیری دادستانی اهواز توانستیم مساله اسکان ساکنان این ساختمان را حل کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار