کد خبر: 1094343
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
سرپرست شهرداری کرج خبرداد
سرپرست شهرداری کرج گفت: در صورت ورود واگن‌ها به کرج و انجام تست سرد و گرم، در نیمه دوم امسال فاز مسافرگیری آزمایشی مترو آغاز می‌شود.

منوچهر غفاری در بازدید از پروژه قطار شهری کرج (ایستگاه k) که با حضور جمعی ازمسئولین همراه بود ، ضمن اشاره به آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: مترو یکی از نیازهای جدی کلانشهر کرج است و بهره برداری از خطوط مختلف آن نقش به سزایی در کاهش ترافیک درون شهری، تسهیل در تردد شهروندان و کاهش آلودگی هوا دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تکمیل و بهره برداری مترو به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان مطرح بوده، توضیح داد: متاسفانه دلایل مختلفی از جمله تورم و تحریم باعث شد که این پروژه بر مبنای قرارداد اولیه و مدت زمان تعریف شده به تمام نرسد و بهره برداری از آن به تعویق بیفتد.

این مسئول اضافه کرد: علی رغم همه مشکلات، طی چند سال گذشته مدیریت شهری با تخصیص اعتبار مناسب در مسیر تکمیل بخشی از این پروژه گام برداشته و بخش زیادی از موانع برطرف شده است.

سرپرست شهرداری کرج توضیح داد: در حال حاضر تلاش مدیریت شهری بر تکمیل و بهره برداری از دو ایستگاه از خط دو قطار شهری یعنی ایستگاه ۴۵ متری گلشهرو چهارراه طالقانی( F وk) متمرکز شده است.

پیگیر جذب سهم دولت در تامین منابع مالی قطار شهری هستیم

غفاری ادامه داد: با حمایت مسئولان به دنبال تکمیل فازهای بعدی خط دو قطارشهری تا ایستگاه شهید سلطانی هستیم.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور و سایر مسئولان از خط دوقطار شهری کرج داشتند، گزارش کاملی از وضعیت فعلی این پروژه ارائه و موانع موجود مطرح شد.

به گفته سرپرست شهرداری کرج؛ مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت تسریع در فرایند تکمیل این پروژه صورت بگیرد که بخش عمده ای از آن پرداخت سهم ۵۰ درصدی دولت در تامین منابع مالی آن است.

وی با بیان اینکه تا وقتی تست سرد و گرم قطارها انجام نشود، امکان مسافرگیری در ایستگاه وجود ندارد، گفت: در مرحله تست سرد ابتدا واگن‌ها به صورت خاموش و بدون برق و توسط کشنده‌های مخصوص طی مسیر کرده تا از مطابقت واگن‌های ساخته شده با خط، سکوها، ایستگاه‌های مترو، سیستم برق بالا سری و … اطمینان حاصل شود.

احتمال بهره برداری آزمایشی مترو در نیمه دوم سال

غفاری اضافه کرد: در تست گرم هم سیستم برق رسانی به واگن‌ها و سیستم اتوماتیک حرکت آنها در تونل و همچنین سیستم سیگنالینگ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست شهرداری کرج اظهار کرد: در گام سوم به مرحله بهره برداری آزمایشی می‌رسیم که طی آن قطارها به مدت سه ساعت در روز در مسافرگیری می‌کند و در گام نهایی هم قطار به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی توضیح داد: در صورت ورود واگن‌ها به کرج و انجام تست سرد و گرم، در نیمه دوم سال فاز مسافرگیری آزمایشی مترو آغاز می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار