کد خبر: 1094050
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مصاف سخت با امریکا و برزیل
دنیا حیدری

قرار بر هفته‌ای متفاوت بود، اما این تفاوت را نه ایران که بلغارستان با کسب نخستین برد خود در این فصل از لیگ ملت‌ها به نمایش گذاشت. بلغار‌ها بعد از قبول سه شکست پیاپی مقابل آلمان، کانادا و لهستان موفق به برتری مقتدرانه برابر ایران در نخستین دیدار هفته دوم شدند.
شکست ۳ بر صفر در آغاز هفته دوم مقابل تیمی که از هفته نخست هیچ امتیازی کسب نکرده بود بار دیگر انتقاد‌ها از عطایی و شاگردانش را به اوج رساند. هرچند عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی معتقد است تیم ملی والیبال ایران به‌رغم قبول شکست برابر میزبان بازی بدی به نمایش نگذاشته، اما عطایی، سرمربی تیم سعی دارد با اشاره به کم‌تجربگی بازیکنانی که به تازگی به ترکیب اضافه شده‌اند، ناکامی‌های رقم خورده در این رقابت‌ها را توجیه کند. البته آرام کردن جو با توجه به نتیجه غیرمنتظره برابر بلغارستان، کار ساده‌ای نیست و انتقاد‌ها تنها با کسب یک پیروزی است که فروکش می‌کند. این در حالی است که تیم ملی والیبال ایران در مصاف بعدی خود باید با یکی از سرسخت‌ترین حریفانش در این دوره از رقابت‌ها دیدار کند.
ایران- امریکا
بعد از شکست برابر بلغارستان سخت است که شانسی برای پیروزی یاران عطایی مقابل امریکا متصور شویم. تیمی که تمام دیدار‌های خود را تا به اینجای کار با پیروزی پشت سر گذاشته تا صدر جدول را از آن خود کند. جایگاهی که البته روز گذشته در مقطعی کوتاه به دلیل یک بازی بیشتر چند ساعتی در اختیار ژاپن قرار گرفت. تیم ملی والیبال ایران در حالی ساعت ۲۱:۳۰ امشب برابر امریکا به میدان می‌رود که این بیستمین مصاف رسمی دو تیم است که در ۱۳ مصاف آن، امریکا برنده زمین بوده است. تیمی که بعد از کسب چهار برد متوالی به دنبال حفظ شکست‌ناپذیری خود در این دوره از رقابت‌هاست. والیبال امریکا، ۲۱ مدال رویداد‌های مهم والیبال جهان از جمله سه مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۸۴ لس‌آنجلس، ۱۹۸۸ سئول و ۲۰۰۸ پکن) را در پرونده افتخاراتش دارد. ضمن اینکه قهرمانی مردان جهان ۱۹۸۶ فرانسه، دو قهرمان جام جهانی در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۵ و دو مدال طلای لیگ جهانی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ از دیگر افتخارات تیمی است که امشب مقابل یاران عطایی صف‌آرایی می‌کند. تیمی که باید دید یاران جوان عطایی می‌توانند برای جبران ناکامی‌های خود، نوار پیروزی‌های آن را پاره کنند. بازی با امریکا به عنوان اصلی‌ترین مدعی این دوره از رقابت‌ها که تا به اینجای کار نمایشی قابل قبول ارائه داده کار چندان ساده‌ای نیست، اما اندکی دقت و تمرکز می‌تواند کار صدرنشین لیگ را برابر تیم جوان شده والیبال ایران سخت کند.
ایران - برزیل
مصاف با امریکا، اما تنها دیدار سخت والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها نیست. شاگردان عطایی بعد از دیدار با یانکی‌ها، ساعت ۱۸ روز جمعه با برزیل بازی می‌کنند. پرافتخارترین تیم ادوار لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها که این فصل را با نتایجی غیرمنتظره پشت سر گذاشته است. شاگردان رنان دالزاتو همانطور که انتظار می‌رفت کار خود را با پیروزی مقابل استرالیا و اسلونی در برزیلیا آغاز کردند و همه چیز برای تیم نخست رنکینگ فدراسیون جهانی خوب پیش می‌رفت، اما در مصاف با امریکا همه چیز برگشت و برزیل در خانه نخستین باخت خود را متحمل شد و بعد از آن نیز با نتیجه‌ای غیرمنتظره به ژاپن باخت تا با کسب شش امتیاز از دو برد و دو باخت هفته نخست را به پایان ببرد، آن‌هم در شرایطی که در رده هشتم جدول جای داشت. اتفاقاتی که نشان داد عبور از سد این تیم نشدنی هم نیست، حتی برای تیم جوان عطایی که تا به اینجای کار نتایج آن چنگی به دل نزده است. هرچند بازگشت ریکاردو لوکارلی و یواندی لئال، دو ستاره کلیدی تیم ملی برزیل به لیست این تیم همان اندازه که برای زردپوشان امیدوار‌کننده است، می‌تواند برای حریفان از جمله ایران آزاردهنده باشد. با این وجود باید دید عطایی برای مصاف‌های سخت هفته دوم چه تدابیری اندیشیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار