کد خبر: 1093665
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران:
رئیس مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین که آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند.

رئیس مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین که آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، زلاتکو حسن بگوویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ خرداد ماه) با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار با ابراز امیدواری از اینکه این سفر در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مؤثر باشد، گفت: سی‌اُمین سالگرد برقراری ارتباط رسمی میان ایران و کرواسی را تبریک می‌گویم و امیدواریم ارتباط پارلمانی میان دو کشور با تحرک بیشتری پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دو کشور ایران و کرواسی، دوستان خود را در روز‌های سخت شناخته‌اند، یادآور شد: روز‌های سخت جنگ بالکان، ما را به هم نزدیک کرد، روابط را پایدار نگاه داشت و آن را در یاد دولت‌ها و ملت‌ها ماندگار کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات وین که آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند، عنوان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران اعمال می‌شود، مهم است که کدام کشور‌ها در شرایط سخت کنار یکدیگر می‌ایستند.

قالیباف با تاکید بر ایجاد مسیری پایدار و ماندگار برای ارتباطات دو کشور گفت: بهترین مسیر را برای ارتباطات پایدار، دولت‌ها و پارلمان‌ها تعیین می‌کنند و در این زمینه ارتقای روابط گروه‌های دوستی پارلمانی ضرورت دارد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر ضرورت تسهیل روابط میان تجار و فراهم کردن ارتباط بخش خصوصی میان دو کشور، اظهار کرد: اطمینان داریم برقراری این مناسبات می‌تواند ظرف یک سال، روابط اقتصادی دو کشور را چندین برابر افزایش دهد.
وی در همین زمینه تاکید کرد: لازم است گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور با افزایش تعامل برای رفع موانع همکاری‌ها اقدام و پیوند‌های بخش تجاری دو کشور را برقرار کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران: کرواسی برای برقراری روابط میان بخش خصوصی دو کشور با وجود محدودیت‌های تجاری تلاش می‌کند.

زلاتکو حسن بگوویچ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امسال، سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان کرواسی و ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین کشور‌های آسیایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت و اکنون که روابط در سطح خوبی قرار دارد، هیچ مسأله حل نشده‌ای میان دو کشور نیست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با بیان اینکه باید کیفیت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف با توجه به شرایط جامعه جهانی ارتقا یابد، اظهار داشت: مناسبات دوستانه و عمیقی میان دو کشور وجود دارد و امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، روابط بیش از پیش توسعه یابد و این خواست قلبی ملت و دولت کرواسی این است.

حسن بگوویچ با اشاره به اهمیت برقراری روابط میان بخش خصوصی دو کشور، یادآور شد: بر این اساس اخیراً کنفرانسی تحت عنوان تجارت حلال ایران و کرواسی به میزبانی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که قدم مهمی برای پیوند بخش خصوصی و تجار دو کشور بود که باید این مسیر ادامه پیدا کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات فرهنگی میان دو کشور خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با دانشگاه زاگرب داشتم آن‌ها تمایل و تأکید داشتند زبان فارسی به عنوان یک رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس شود و از سوی دیگر زبان کرواتی نیز در دانشگاه تهران تدریس شود که خود موجب تبادل دانشجو و فکر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار