کد خبر: 1093644
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خبرداد
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری چشمه خورشید به صورت منطقه ای و استانی خبر داد.

سعید جابری انصاری گفت: هدف این است که با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف، معارف و فضائل رضوی را به عموم مردم معرفی و منتقل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به دنبال اکران فیلم موهن به ساحت مقدس امام الرئوف، علی ابن موسی الرضا(ع)، سلسله اقدامات مهم و موثری از سوی مسوولان و متولیان امر صورت گرفته و درحال اجرا است که در بعد پیگیری حقوقی و قضایی، با اهتمام سید محمد هاشمی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسیدگی و برخورد قانونی و متناسب، با عوامل و مسببان این اقدام زشت و ضد مذهبی، در دست اقدام و پیگیری است.

جابری انصاری افزود: در بعد ایجابی نیز برنامه هایی از سوی دستگاه ها و فعالان فرهنگی مذهبی در مقابله با این اقدام سخیف صورت گرفته است که از جمله این اقدام ها می‌توان به برگزاری برنامه های متنوع و متعددی که به مناسبت عدهه مبارک کرامت برگزار شد اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اجرای سلسله برنامه های متنوعی همچون برگزاری نشست های ادبی، جلسات شعر خوانی و راه اندازی پویش اجتماعی "هرخانه-یک حرم" تولی خود نسبت به ساحت مقدس و نورانی امام مهربانی ها و تبری خود از این واقعه موهن را اعلام کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در راستای تبیین ابعاد شخصیتی و معرفتی امام علی ابن موسی الرضا (ع) بیش از پیش لزوم اهتمام بیشتر مسوولان و فعالان فرهنگی-هنری و مذهبی احساس می‌گردد از همین روی در نظر داریم تا با همکاری و هم افزایی دستگاه ها و مشارکت فعالان فرهنگی و هنری و مذهبی سلسله برنامه هایی را در قالب یک جشنواره "چشمه خورشید" بصورت متمرکز و در گستره منطقه ای و بین استانی برگزار نماییم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت: مجموعه های فرهنگی و مذهبیِ خوبی همچون شهرداری ها و حوزه هنری و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) و خیل عظیم عاشقان ثامن الحجج(ع) ظرفیت های بالا و متنوعی دارند که تجمیع و هم افزایی این استعدادها می‌تواند اقدامات و برنامه های شایسته ای را در این خصوص رقم زده تا بتوانیم بر اساس نیازها و استعداد های فرهنگی - هنری استان و در رشته های مختلف و متنوع، با بهره‌گیری از تکنیک ها و روش های متعدد، نسبت به معرفی و انتقالِ هرچه بیشترِ معارف و فضائل رضوی همت گماریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار