کد خبر: 1092624
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با شبهه افکنی دشمنان درباره هشت سال دفاع مقدس است.

امیر دریادار دوم رضا عباسی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه تبیینی که جهادی نباشد تاثیرگذار نخواهد بود، افزود: بر همین اساس تبیین باید به شکل جهادی باشد و تبیینی که ماهیت جهادی نداشته باشد، تأثیر لازم را به خصوص در بین جوانان و نوجوانان نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: ما هشت سال تمام در یک جنگ سخت شرکت کردیم و آنجا بود که عیار رزمندگان ما سنجیده شد، به این معنی که برخلاف ادوار گذشته تاریخ ایران که در جنگ‌ها بخشی از سرزمین‌ مان جدا می‌ شد و به دست بیگانگان می‌افتاد، در پایان جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد.

امیر عباسی با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف واقعیات دفاع مقدس، ادامه داد: هر بار که به سالگرد یک عملیات مهم در این دوران نزدیک می‌شویم، دشمنان تلاش می‌کنند درباره آن شبهه‌افکنی کند و دفاع مقدس را زیر سوال ببرد.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس، یاداور شد: دستاوردهای مهم دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه و عامه پسند به نسل های جدید و جوان منتقل شود.

امیر عباسی اضافه کرد: اولین دستاورد دفاع مقدس جلوگیری از اشغال و از دست رفتن خاک کشورمان بود و تجربه حضور در این جنگ باعث شد ما پیشران و پیشرو مسائل دفاعی و رزمی در دنیا شویم و  دستاورد دیگر، رسیدن به خودباوری و باور به توانمندی‌های خودمان بود.

وی گفت: در روزگاری ما توانایی ساخت حتی سیم‌خاردار را نداشتیم، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم موشک‌های دوربرد، زیردریایی و انواع دیگر تجهیزات روز دنیا را تولید کنیم و این خود اتکایی محصول، تجربه گران‌قدر دفاع مقدس است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر