کد خبر: 1092541
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه موضوع آب یک موضوع چندوجهی است و نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت، گفت: در حوزه رفع مشکل کم آبی باید عدالت رعایت شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(23خرداد)، در دیدار با معاون حفاظت و بهره‌برداری حوزه کرخه با بیان اینکه مسئله آب یک مسئله ملی است، اظهار داشت: لرستان و خوزستان دو اقلیمی‌اند که سرنوشت مشترکی دارند و هر تصمیمی که در مورد رفع کمبود آب در خوزستان گرفته شود در لرستان هم باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی افزود:  در همین راستا نامه‌هایی را برای شورای عالی امنیت ملی، سران سه قوه، نمایندگان استان و برخی از مقامات خوزستان ارسال کردم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: موضوع آب یک موضوع چندوجهی است و نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت، چرا که چند میلیون نفر در تمام طول سال با کم آبی روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان لرستان به گونه‌ای است که در زمستان گرفتار سیل و تخریب و در تابستان گرفتار کمبود آب می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به دوگانگی‌ها در سیاست‌های اعمال شده در بحث محدودیت‌های کشت و استفاده از حق آبه، گفت: مردم لرستان وقتی می‌بینند که آب زاینده رود برای کشت بهاره در اصفهان باز شده و عده‌ای به آنجا رفته و قرارداد بسته‌اند و تعهداتی برای آنها از سوی دولت ایجاد شده و امتیازاتی به آنها داده شده است این دوگانگی‌ها را کاملا متوجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه لرستان در یک محرومیت کامل به سر می‌برد، اظهارداشت: متاسفانه در ۲۰ سال اخیر اراده‌ای در سطح کلان برای توسعه متوازن در میان استان‌ها ندیده‌ایم؛ مردم استان لرستان در بحث توسعه نامتوازنی که وجود دارد واقعا جانشان به لب آمده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مردم دوگانگی‌ها و عقب نشینی‌ها را می‌بینند، باید به شکلی باشد که عملیاتی شود و تقابل بین عموم مردم و نظام و قوای سه گانه ایجاد نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه اعتبارات قطره چکانی که به استان برای سدسازی‌ها داده می‌شود راه به جایی نمی‌برد، یاداور شد: قرار نبود سد معشوره اینقدر به تاخیر بیفتد.

وی به گلایه مردم لرستان از وزارت کشور و وزارت نیرو اشاره و خاطرنشان کرد: تنها استانی هستیم که آب مرکز آن از طریق چشمه‌ها تامین می‌شود و در فصل بارندگی آب برخی از این چشمه‌ها گل آلود می‌شود و انتظار داریم که این مشکلات حل شوند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار