کد خبر: 1091623
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فریدون حسن

این روز‌ها که تیم ملی فوتبال در‌به‌در دنبال یک حریف است برای انجام بازی تدارکاتی و تیم امید هم در ازبکستان می‌بازد و بیشتر از قبل ناامیدمان می‌کند نسبت به آینده فوتبال، رشته‌ای هم مانند کشتی پیدا می‌شود که با درخشش ملی‌پوشان فرنگی و آزادکارش لبخند را به لبان مردم می‌آورد و شور و نشاط را به جامعه و جوانان تزریق می‌کند.
با وجود تمام این زحمات از سوی کشتی‌گیران و ورزشکاران دیگر رشته‌های مدال‌آور، اما شنیدن و دیدن برخی اظهارنظر‌های غیرمنصفانه بسیار دردآور است. در اثنای رقابت‌های کشتی جام تورلیخانوف قزاقستان شاهد بودیم که دوبنده کشتی‌گیر یکی از کشور‌ها پاره شد و مسئولان تیم چاره‌ای جز گره زدن آن برای ادامه کشتی نداشتند. تعجب‌آور اینکه کشتی‌گیر یاد شده در کشتی بعد هم با همان دوبنده روی تشک ظاهر شد! همین موضوع دستمایه‌ای شد برای مجری برنامه و کارشناس حاضر در آن تا خطاب به کشتی‌گیران کشورمان عنوان کنند: «ببینید دیگر کشور‌ها با چه امکاناتی در مسابقات حاضر می‌شوند و شما چگونه می‌روید، باید قدر بدانید و متوجه باشید که از چه امکاناتی بهره‌مند هستید.»
جای تعجب دارد که این اظهارنظر غیرمنصفانه از آنتن زنده صداوسیما پخش می‌شود و کسی هم اعتراض نمی‌کند!
باید از این آقایان پرسید که چطور مخارج میلیاردی فوتبال برای اینکه در قطر اردوی بیهوده بزند یا اینکه در ازبکستان ببازند از نگاه شما مغفول می‌ماند، اما بابت حداقل امکاناتی که برای کشتی‌گیران و بقیه رشته‌های مدال‌آور در نظر گرفته می‌شود، اینگونه منت می‌گذارید؟ از کدام امکانات حرف می‌زنید؟ حتماً توقع دارید کشتی‌گیر خودش برای خودش دوبنده تهیه کند، بعد برود از جان هم مایه بگذارد و افتخارآفرینی کند؟ همین حالا ملی‌پوشان وزنه‌برداری برای بدیهی‌ترین امکانات که غذا و فضای مناسب اردو است، دست به اعتصاب زده‌اند، آن وقت شما سر کشتی‌گیر منت می‌گذارید که قدر داشته‌هایش را بداند!
همین حالا اگر در مقام مقایسه بربیاییم، امکانات تمرینی و آماده‌سازی رقبای اصلی کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک قابل مقایسه با دلاورمردان ایران نیست. اینکه آن‌ها می‌روند و با دست خالی مقابل حریفان تا دندان مسلح خود نتیجه می‌گیرند فقط و فقط به غیرت، تعصب و دوندگی‌های فدراسیون کشتی مربوط می‌شود، ولاغیر. همه خوب می‌دانیم که تمام هوش و حواس ارکان ورزش و در رأس آن‌ها وزارت و وزارت‌نشینان این روز‌ها معطوف به فوتبال است و کسی به کشتی و وزنه‌برداری اهمیتی نمی‌دهد. از اختلاف‌نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هم که همه باخبرند، پس منت کدام امکانات را سر کشتی و کشتی‌گیران می‌گذارید که اینگونه مردان مدال‌آور ورزش ایران را مورد خطاب قرار می‌دهید که باید قدردان باشند!
مدال‌آوران و قهرمانان ورزش ایران همواره خود را سرباز کشور و مردم خوانده‌اند و از جان و دل برای سرافرازی ایران و برافراشته شدن پرچم کشورمان مایه گذاشته‌اند، آن‌هم با کمترین امکانات و دیده نشدن‌ها از سوی مسئولان فوتبال‌زده ورزش کشور، پس خواهشاً منتی سر آن‌ها نگذارید که اگر قرار بر منت‌گذاری باشد، این آن‌ها هستند که باید سر مسئولان ورزش منت بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار