کد خبر: 1090167
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز دوشنبه بود که ناگهان قسمتهایی از برج دو قلوی ۱۱ طبقه متروپل آبادان فروریخت و به خبر یک رسانه های کشور تبدیل شد.
ساعت ۱۶ همان روز وزیر کشور به فرودگاه مهرآباد آمد تا خود را به محل حادثه برساند امام برج مراقبت اعلام کرد که به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان پرواز به آبادان نیست. اما این پایان ماجرا نیست؛ احمد وحیدی حدود ساعت سه بامداد سه شنبه به محل حادثه متروپل رسید و از همانجا ابتدا بازدید کرده و بلا فاصله جلسه اضطراری کمیته بحران را با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار کرد.

وحیدی در همان جلسه تاکید کرد که اولویت تیمهای امداد و نجات باید نجات جان افراد گرفتار شده در زیر هزاران تن آوار باشد. وی تاکید کرد تا زمان جستجو و نجات همه افراد زنده گرفتار شده در آوار متروپل هیچ مسوولی نباید خواب به چشمانش برود.

وزیر کشور سپس جلسات تخصصی خود را با کارشناسان امور، اعم از امداد و نجات، مهندسی سازه، لرزه نگاری و ... آغاز کرد و پس از رایزنی و مشورت با آنها تصمیمات را اتخاذ می کرد.

این مرد خستگی ناپذیر و میدان دیده محل استقرار خود را مسجد قائم در چند متری متروپل انتخاب کرد جایی که نه مبل داشت و صندلیهای راحتی بلکه با نشست بر روی زمین جلسات را برگزار کرده تا متانت و سادگی را به همگان یاد دهد.

وی هر دو ساعت یکبار به محل هایی از ریزش آوار مراجعه می کرد. به گونه ای که حتی افراد عادی جامعه به حضور پر رنگ وزیر کشور عادت کرده بودند. وحیدی در مکانهایی از حادثه مراجعه می کرد که بسیاری ازافراد به دلیل ریسک بالای خطر حاضر نمی شوند در آنجا حضور یابند.

مرد بی حاشیه دولت مردمی رییسی بدون محافظ و تیم تبلیغاتی با افراد آسیب دیده از این حادثه و از جمله خانواده های نگران افرادی که در زیر آوار متروپل گرفتار شده اند به آرامی حرف می زند و آنها را آرام می کند.

وزیر کشور مدام به این خانواده ها انرژی مثبت و امید بخش می دهد و برای اینکه دلشان آرام شود اجازه می دهد آنها هم در نزدیکی محل حادثه مستقر شوند.

وی جلسات شبانه خود را تا صبح ادامه می دهد و بر کارها نظارت مستقیم می کند چیزی که تا کنون در هیچ دولتی مشاهده نشده است و سابقه ندارد وزیری چهار شبانه روز در یک حادثه اینچنینی مستقر شود زیرا این وزیر دلسور و مردمی خود را خادم ملت می داند و می گوید وزیران نوکران مردم هستند و در روزهای سخت باید درکنار مردم باشند.

وحیدی در روز سوم به دلیل نخوابیدن و افت فشار و افت قند خون به یکباره به زیر سرم می رود و حتی در آن بازه زمانی هم حاضر نیست که فرماندهی میدانی خود را به زمین بگذارد و مدام دستورات لازم را صادر می کند.

بزرگترین خصیصه این وزیر مردمی توجه کردن به نظرات متخصصان است به گونه ای که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با آنان انجام نمی دهد و معتقد است اگر کارها به صورت علمی پیش برود خیلی زودتر به نتیجه می رسد.

وزیر کشور بدون هیاهوی تبلیغاتی فقط و فقط دغدغه مردم و گرفتار شدگان در آوار متروپل را دارد و می گوید به اینجا آمده تا این حادثه را به بهترین وجه مدیریت کند.

حادثه متروپل آبادان گرچه بسیار تلخ و تاسف بار برای مردم است اما حضور عالیترین مقام وزارت کشور که همه ذهن خود را معطوف آبادان و حادثه متروپل کرده این تلخی را برای مردم بسیار کم و کمتر کرده است.

مردم قدرشناس آبادان حضور پنج روزه وزیر کشور در قلب حادثه متروپل را یکی از بزرگترین امتیازات دولت مردمی سیزدهم می دانند و معتقدند دولت به شعار اصلی خود یعنی دولت در کنار ملت جامه عمل شوشاند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار