کد خبر: 1090140
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
خطیب جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام صادق (ع) رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق است.

حجّت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز جمعه 6 خردادماه با اشاره به شهادت حضرت امام صادق (ع) و دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا منشأ همه خیرات دنیوی و اخروی و کلید باز کردن همه در‌های بسته است.

وی ادامه داد: خطبه اول به شهادت جانگداز رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق (ع) اختصاص دارد. این شهادت را به محضر مبارک امام زمان نایب امام زمان حوزه‌های علمیه مراجع عالیقدر تقلید و همه سنگر نشینان عرصه روشنگری و هدایت و شما عزیزان مهمان خدا تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در ارتباط با وجود مقدس حضرت امام صادق گفتنی‌ها و یافتنی‌ها در مجال این نوع مجالس و خطبه‌های کوتاه نیست، تصریح کرد: با همه مطالبی که طی قرن‌ها در حوزه‌های علمیه راجع به آثار امام صادق مطرح شده، هنوز قطره‌ای از دریای علم ایشان و نور ایشان به ما رسیده است.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به برکت این انقلاب درب‌های جدیدی از علومی که تاکنون از فرمایشات امام صادق باز نشده، باز شود و جهان متحول شود تا آن دو جزء علمی که پیش از ظهور امام زمان (ع) که در حد استعداد بشر است و می‌تواند به دست بیاورد کامل شده و ۲۵ جزء دیگر با تشریف فرمایی حضرت حجت بن الحسن (ع) تکمیل شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار داشت: این اتفاق جزو معجزات انقلاب، معجزه ایثار و شهادت طلبی است. در واقع، صبر و مقاومت، ایمان، توکل و توسل، همدلی و ولایت‌پذیری باعث شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمن قدار مورد حمایت شرق و غرب بود و آن ها با آخرین استحکامات نظامی آنجا را به صورت یک دژ نفوذ ناپذیر درآورده بودند، آزاد شود. مقاومت، صبر، ایثار و عشق به شهادت زیر پرچم ولایت که این نوع چیز‌ها زیر پرچم ولایت حاصل می‌شوند، عوامل اصلی این ماجرا بودند. چرا که اتصال ولی با عالم بالا و آنچه که از آنجا دریافت کرده و در وجود جوانان تزریق می‌کند. خداوند متعال این آبرو و عزت را برای ملت ما در تاریخ آفرینش ثبت کرد و امام (ره) نیز آن را به خدا منصوب کرد و گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) غرور نداشت و به آن مبتلا نمی‌شد و در اوج پیروزی‌ها همه چیز را از آن خداوند می‌دانست. امروز هم خرمشهر‌های ما یعنی در مرحله اقتصاد، فرهنگ و سایر وجود دارند. توجه داشته باشیم مردمی که توانستند دژهای نفوذناپذیر را در زمان جنگ از بین ببرند، در مسئله اقتصاد نیز با همان ولایتمداری، ایثار، وحدت کلمه و همدلی و همراهی با دولت باعث گشایش‌های موجب آرامش بیشتر ملت می‎‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز اظهار داشت: صدامیان بیش از ۲۰۰ موشک راهی این شهر کردند. اما امام جمعه فقید و ملت رشید و قهرمان دزفول شهر را ترک نکردند، این ها جلوه هایی است از مقدمات ظهور حضرت امام زمان (ره) که غیر از آن نیز حق این ملت نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار