کد خبر: 1090117
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
آیت الله خاتمی:
امام جمعه موقت تهران گفت: جراحی اقتصادی باید در دولت قبل انجام می‌شد اما برای این که وجیه الملة بمانند آن را انجام ندادند.

آیت الله سید احمد خاتمی روز جمعه در آیین سالروز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد افزود: رییس جمهور گفت آبروی خود را کف دست گذاشتم تا این جراحی صورت گیرد.

وی ادامه داد: کسی نیست که از گرانی‌های افسارگسیخته در رنج نباشد اما خدمتگزاران را دلسوز می‌دانیم، این جراحی سخت است اما ان شاء الله این بُرهه تمام شود و با موفقیت به پایان خود برسد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به ویژگی‌های عالم تراز اسلامی گفت: خداباوری به معنای دقیق کلمه و احساس مسوولیت از جمله این ویژگیهاست. امروز اسلام با تمام قدرت به صحنه آمده است و باید آن را کمک و تقویت کنیم. کمک کردن هم همیشه به تعریف کردن نیست بلکه باید نقاط ضعف را هم بگوییم و راه حلی هم اگر داریم بیان کنیم.

خاتمی افزود: عالم دین عالم منزوی نیست بلکه عالم حضور در صحنه و زمان شناس است. توطئه دشمنان این است که به دروغ بگویند دین توان اداره جامعه را ندارد در حالی که بیش از ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد و هر جا موفقیت بوده جایی است که به دین عمل کرده‌ایم و ناکامی ها هم در جاهایی بوده که به دلایلی عقب نشسته ایم و اگر این انقلاب آسیب ببیند که به طور قطع نخواهد دید دشمن تا هزار سال دیگر نخواهد گذاشت صدای الله اکبر در کشور شنیده شود.

وی با بیان این که عالم تراز و شاگرد امام صادق(ع) مرزبان است ادامه داد: علما مرزبانان عرصه فکری، فقهی و سیاسی هستند همچنین با حساب صحبت کردن و از خطوط قرمز خدا عبور نکردن، عامِل بودن، ساده زیستی، نظارت و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ویژگی‌هایی است که شاگردان امام صادق(ع) باید داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های خراسان گفت: دوره رضاخان سفاک، خراسان به پا خاست و قیام مسجد گوهرشاد بر پیشانی مشهد برای ابدیت ثبت شد.

خاتمی افزود: حوزه علمیه خراسان نیز حوزه ای پر جنب و جوش و نشاط در زمینه تولید علم و عالمان با فضیلت است که از جمله آنها چشم و چراغ جهان اسلام و افتخار خراسان رهبر معظم انقلاب است همچنین آیت الله میلانی، واعظ طبسی، مروارید، جواد آقا تهرانی و میرزا مهدی اصفهانی از دیگر عالمانی هستند که یا در این شهر متولد شدند و یا در حوزه علمیه اینجا و این شهر حضور داشتند.

امام صادق(ع) در ۲۵ ماه شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار