کد خبر: 1089812
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج راهبرد مدیریت شهری و رسالت این سازمان را صیانت از تمامی درختان شهر کرج دانست و افزود: مدیریت مرکز رادیویی بعثت باید در خصوص حفظ و نگهداری جنگلکاری ایجاد شده در اراضی این مجموعه تعیین تکلیف کند.

حمید رضا عبداله پور درخصوص فضای سبز مجتمع رادیویی بعثت گفت:  ایجاد باند سبز و اجراشدن طرح توسعه کمربند سبز کرج در اراضی پیرامونی شهر خصوصاً در ضلع جنوب و جنوب غرب کرج اراضی فرودگاه پیام، اراضی چایخانه و رادیو بعثت ازجمله اقداماتی است  که برای تأمین هوای پاک و کاهش آلودگی هوا یِ شهر کرج انجام‌شده است.
وی با اشاره به توسعه 100 هکتارجنگلکاری در اراضی رادیو بعثت اظهار داشت: تاکنون بیش از 35 هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده و جنگلکاری اراضی آن با گونه های مقاوم به کم آبی از نوع کاج تهران ، توت هرات، سرو نقره ای و تبری انجام شده است.
این مسئول به احیا یک حلقه چاه و تجهیز و راه اندازی خطوط انتقال آب این مجموعه اشاره کرد و افزود : طبق تفاهم نامه منعقد شده سازمان به مدت سه سال حفظ و نگهداری از درختان این مجموعه را برعهده داشته و با توجه به خاتمه مدت این تفاهم نامه مدیریت مرکز رادیویی بعثت  باید در خصوص حفظ و نگهداری فضای سبز این مجموعه تعیین تکلیف کند.
عبداله پور راهبرد مدیریت شهری و رسالت این سازمان را صیانت از تمامی درختان شهر کرج دانست و افزود: این سازمان  در چهار چوب قانون و صرفا جهت حفظ و نگهداری و بهره وری از مزایای زیست محیطی آن برای شهر آمادگی هر گونه همکاری و حفظ و نگهداری فضای سبز را با نهادهای دولتی داشته و دارد و بخش مهمی از مسئولیت فضای سبز نهادها دولتی چه در گذشته و چه امروز برعهده سازمان سیما منظر است .
این مسئول با انتقاد از ممانعت حراست مرکز رادیویی بعثت از ورود نیروهای این سازمان جهت محلول پاشی علیه آفات و آبیاری نمودن درختان آن افزود: مسئولیت هر گونه  قصور و آسیب به  درختان و فضای سبز از طریق مراکز  قانونی و حقوقی پیگیری می شود.
این مقام مسوول با توضیح اینکه تبدیل یک نهال به یک درخت کهنسال گاهی نیم قرن طول می کشد افزود: حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت همگانی را می طلبد و این امر باید با جدیت و دغدغه  بیشتری در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد .
عبداله پور  ابراز داشت : ضرورت دارد مساله حفظ و نگهداری از فضای سبز و حفظ محیط زیست به صورت فرهنگ درآید و اهمیت جنگلکاری ها در جهت پاکیزگی هوا و سلامت جامعه تبیین و نهادینه شود.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تاکید برتحمیل هزینه هنگفت ازسوی مدیریت شهری برای حراست و حفاظت از درختان و فضاهای سبز، گفت: عملکرد مدیریت شهری کرج در بحث صیانت از محیط زیست و فضای سبز درخشان بود که نمونه آن نجات و احیای باغ سیب مهر شهر و فضای سبز کاخ مروارید می باشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار