کد خبر: 1089807
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
رئیس سازمان پسماند شهرداری خبر داد
رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج از اجرای عملیات آهک‌پاشی سکوهای پسماند خلج‌آباد و حصارک این شهر خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ارتقای سطح بهداشت انجام شده است.

 

محمدرضا خسروی با اشاره به اجرای عملیات بهداشتی ایستگاه‌های انتقال متعلق به سازمان پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع دفن بهداشتی پسماندها و همچنین جلوگیری از انتقال ویروس، این سازمان در راستای اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در مقطع زمانی فعلی و حفظ هرچه بهتر بهداشت عمومی و شهر کرج، عملیات تخلیه و دفع پسماندهای موجود سکوهای خلج‌آباد و حصارک اعم از پسماندهای عادی و خانگی را به همراه فرآیند آهک‌پاشی انجام می‌دهد.

وی افزود: با هدف حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از انتشار پاتوژن‌ها و عوامل بیماری‌زا تهیه محلول آب و آهک، گندزدایی سکوها و حفظ نظافت ایستگاه‌های انتقال موجب افزایش سطح سلامت، ایمنی و همچنین جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع به اطراف، تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشت محیط سازمان هر هفته انجام می‌شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح «نه به ته‌سیگار» در پارک جهان‌نما، گفت: این سازمان با همکاری تشکل‌های مردمی به خصوص پویش «نه به ته‌سیگار» که خواستگاه آن شهر کرج بوده است و در سراسر کشور در حال تعمیم است، سعی در کاهش مصرف پلاستیک و رهاسازی ته‌سیگارها در محیط زیست دارد که بیشترین آلودگی از سوی انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۴.۵ تن ته‌سیگار در طبیعت رها می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات زیست‌شناسی و ایمنی، رهاسازی ته‌سیگار در طبیعت باعث کاهش میزان رشد چمن (۱۰ درصد)، کاهش رشد طولی گیاهان ساقه‌دار (۱۳ درصد) می‌شود.

خسروی گفت: اگرچه تخمین تعداد دقیق ته سیگارهای رهاسازی شده در طبیعت بسیار دشوار است، اما هر سال حدود ۶.۵ هزار میلیارد نخ سیگار در جهان تولید می‌شود که فیلتر بیشتر آنها از سوی فرد سیگاری بی‌مسئولیت در محیط زیست رها می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا با مشارکت اجتماعی از محیط زیست حمایت کنند و با شرکت در چنین پویش‌هایی به ساختن فردایی سبز، آباد و محیط زیست عاری از زباله تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار