کد خبر: 1089621
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
سامانه شفافیت استانداری آذربایجان شرقی با هدف توسعه شفافیت، افزایش مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی راه‌اندازی شد.

این سامانه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و در نشست مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان با حضور معاونان "سیاسی، امنیتی و اجتماعی" و "توسعه مدیریت و منابع" استاندار آذربایجان شرقی، رونمایی شد و فعالیت خود را با نشانی shafaf.ostan-as.ir به طور رسمی آغاز کرد.
 
در این سامانه عملکرد مالی، اطلاعات معاملات و قراردادها، گزارش‌های عملکرد، قوانین و مقررات، مجوزهای صادره، برنامه‌های توسعه، فرآیندهای استخدام و جذب نیرو، اسناد و اطلاعات پژوهشی، اطلاعات مدیران و اطلاعات موردنیاز کسب‌وکارها برای عموم مردم قابل دسترسی است.
 
این سامانه براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده و به صورت مستمر از نظر محتوا و بستر به‌روزرسانی خواهد شد.
 
علاوه بر سامانه شفافیت، شهروندان می‌توانند کلیه اطلاعات موردنیاز خود را از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاه‌ها درخواست کنند که طبق قانون، دستگاه‌ها موظف به پاسخ‌گویی به درخواست‌های شهروندان در مهلت قانونی هستند.
 
اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نماینده تام‌الاختیار استاندار در اجرای این قانون در سطح استان است و کلیه شهرداری‌ها نیز عضو این سامانه هستند.

روابط عمومی ها نقش مهمی در عملیاتی شدن شفافیت دارند
 
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در نشست مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان، با اشاره به تأکید دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و صداقت با مردم در تمام ارکان حاکمیت، گفت: دولت خود را متعهد می‌داند شفافیت را در همه جنبه‌ها عملیاتی کند که روابط عمومی‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.
 
رامین نظامی‌خواه با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه شفافیت، اولین اقدام استانداری در راستای توسعه شفافیت و ارتباط دوسویه با مردم است، افزود: شفافیت، سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است که در نهایت به جلب مشارکت فعال و مؤثر مردمی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر