کد خبر: 1089373
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان البرز:
مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان البرز با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد گفت: سه گردان از ۶ گردان عملیات آزاد سازی خرمشهر متعلق به شهرستان کرج بوده است.

سردار ابوالفضل اسلامی در نشست هماهنگی برنامه های سالروز آزاد سازی غرورآفرین خرمشهر اظهار داشت: این روز مهم و تاریخی را هرچه بیشتر برای نسل جوان تبیین کرد چراکه آرامش امروز کشور مرهون جانفشانی ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن این ایام با روایت و ترسیم بخشی از عملیات مقاومت در شهرهای اهواز تا خرمشهر، نقش دلاورمردان شهر کرج را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کرج در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقش خوبی داشته است، شهید آقا مهدی شرع پسند فرمانده تیپ سلمان فارسی و شهید گروسی نیز از شهرماهدشت کرج، از جمله نیروهای این عملیات غرور آفرین بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و دوران دفاع مقدس ادامه داد: عملیات آزادسازی خرمشهر به وسعت ۵۲۸ کیلومتر مربع در سه مرحله صورت گرفت و در این مقاومت حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن باقی نماند.
وی افزود: این پیروزی حاصل خون شهدای عزیز و بزرگوار دفاع مقدس بوده است.آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار