کد خبر: 1089175
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
اهمیت نقش، شخصیت و جایگاه شهید محلاتی در جنگ؛
شهید حجت الاسلام فضل الله محلاتی و چهل تن از دلباختگان مکتب عشق، بر اثر سقوط هواپیما به فیض شهادت نایل آمدند.
یکم اسفندماه سال ۱۳۶۴، هنگامی که شهید محلاتی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولین قضایی کشور، با یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، عازم جبهه‌های نبرد بودند تا در جمع رزمندگان اسلام حضور یابند، به وسیله چند فروند هواپیمای جنگی رژیم بعثی که از شکست خفتبار خود در عملیات والفجر ۸ عقده‌ای سنگین به دل داشتند، در حوالی اهواز مورد هدف قرار گرفتند و در این حمله ناجوانمردانه و ددمنشانه، یار صدیق حضرت امام (ره)، شهید بزرگوار حجت الاسلام فضل الله محلاتی و چهل تن از دلباختگان مکتب عشق، بر اثر سقوط هواپیما به فیض شهادت نایل آمدند.

روایت از نحوه شهادت ایشان که از شماره ۵۶ ماهنامه «شاهد یاران» انتخاب شده است:

«هواپیمای ایرانی را بزن»

بعد از عملیات فاو، یک نفوذی در تهران گزارش جزئیات پرواز آن هواپیمای مسافربری را به عراقی‌ها داده بود. یک هواپیمای عراقی بالای سر شهر العماره، رو به روی دزفول، دائما گشت می‌زد و بعد به خلبانش دستور دادند که این هواپیمای ایرانی را بزن؛ این‌ها را ما از روی شنود‌ها گرفتیم. خلبان آن هواپیمای جنگی عراقی می‌گفت که این هواپیمای ایرانی مسافربر است، ولی فرماندهش می‌گفت همین هواپیما را بزنید؛ و در حد فاصل دزفول و اهواز، آن هواپیما را، با اینکه مسافربری بود، ولی، چون شهید محلاتی و یک تعدادی از نمایندگان مجلس و قوه قضائیه در آن بودند، هدف قرار دادند و همه آن عزیزان و مسؤولان را به شهادت رساندند که روحشان شاد باد.

واضح است که دشمن، ایشان را کاملاً شناخته بود و می‌دانست که زدن یک هواپیمای مسافربری، بر خلاف همه مقررات بین المللی و انسانی است، اما به خاطر اهمیت نقش، شخصیت و جایگاه شهید محلاتی در جنگ و حضور شخصیت‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، رژیم بعثی، صهیونیستی عراقی حاضر بود هر بدنامی‌ای را در پی هدف قرار دادن آن هواپیما بپذیرد. (راوی: دکتر سید یحیی صفوی)
 
منبع: صدای حوزه 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار