کد خبر: 1088596
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اخلاق مداری و توجه و رعایت موازین انسانی و اسلامی در جامعه پزشکی اصل اساسی و ضرورت انکارناپذیر است.

 بهمن نقی‌پور  در آئین اختتامیه‌ پانزدهمین جشنواره‌ آموزشی شهید مطهری، با بیان اینکه اساتید علوم پزشکی الگوی جامعه هستند، افزود: ما باید همیشه اخلاق را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم چراکه اگر تعداد اندکی از جامعه‌ پزشکی اشکالاتی داشته باشند، این اشکالات به همه‌ جامعه‌ی پزشکی تعمیم داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس باید در رفتار و اخلاق خود دقت کنیم چرا که اساتید ما علاوه بر جامعه، در بین اساتید سایر رشته‌های دانشگاهی نیز الگو هستند، چون ما به‌ صورت مستقیم در سلامت مردم نیز تاثیر داشته و با آن‌ها ارتباط رو در رو داریم و باید با مردم نیز به‌ خوبی و با اخلاق نیک برخورد کنیم.

نقی پور ابراز امیدواری کرد دانشجویانی در دانشگاه های علوم پزشکی پرورش شوند که افتخار اساتید و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باشند. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه‌ معلم و استاد عشق به تعلیم علم است و شهید مطهری به‌ عنوان الگویی آسمانی عاشق و شیفته‌ علم بود و ارزش و جایگاه کار خود را می‌دانست، گفت: او  به ما یاد داد که ارزش کار خود را بدانیم و از آنجائیکه معلمان و اساتید نقش بسیار زیادی در آینده‌ کشور دارند باید ارزش این تاثیرگذاری را دانست.

نقی پور ادامه داد: نگاه شهید مطهری به دانشگاه مانند مسجد بود و همواره با وضو وارد دانشگاه می‌شد و  رعایت انصاف، تواضع، نظم، احترام به دانشجویان و مدارا با آن‌ها و داشتن خلوص نیت از جمله ویژگی‌هایی است که شهید مطهری به ما یاد داده است.

وی تکریم جایگاه معلم و استاد را تعظیم در مقابل علم، اخلاق و ایثار کسانی برشمرد که دانش خود را به دانشجویان منتقل می‌کنند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره آموزشی در حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر