کد خبر: 1088476
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
استاندار تهران از برخورد جدی با هرگونه کم فروشی، گرانفروشی و احتکار خبر داد و گفت: بازار تهران از نظر توزیع و عرضه مرغ اشباع شده است.

محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار با تاکید به برگزاری روزانه جلسات ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در بعضی از کالاها از جمله مرغ وضعیت بازار به تعادل و ثبات رسیده و بازار تهران از نظر توزیع و عرضه مرغ اشباع شده است.

وی ادامه داد: در بعضی از کالاها از جمله شکر مشکل به صورت نسبی حل شده، هرچند در برخی نقاط کمبودهایی وجود دارد اما این نیاز به صورت فراگیر احساس نمی شود؛ و در مورد بعضی از کالاها از جمله روغن نیز باید تدبیر جدی اتخاذ کرد، چراکه اکنون روغن در فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد، ولی در خرده فروشی ها مشکل داریم این موضوع در حال پیگیری است تا در ۴۸ ساعت آینده مسئله روغن در شبکه توزیع خرده فروشی ها نیز حل شود.

استاندار تهران با اشاره به مشکل شبکه توزیع عنوان کرد: اکنون از طریق همکاری و هماهنگی باید بخشی از کاستی‌های شبکه توزیع حل شود، در این راستا اتاق اصناف با شبکه مستقل توزیع کار را پیش می‌برد، ضمن اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه توزیع شرکت های پخش نیز به صورت مستقل کار را دنبال می کنند.

منصوری سپس گفت: یکی از تصمیمات ستاد این بود که کالای احتکاری کشف شده توسط نهادهای مرتبط، بلافاصله وارد شبکه توزیع شود، این امر نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به لزوم تشدید نظارت ها تاکید کرد: بازرسین جهاد، صمت و بسیج اصناف جریان جدی نظارت در استان تهران را تشدید می کنند و با هرگونه کم فروشی، گرانفروشی و احتکار مقابله خواهد شد.

استاندار تهران در مورد وضعیت نانوایی ها گفت: در برخی از نانوایی ها شاهد تشکیل صف های غیرمتعارف بودیم که مقرر شد لیست نانوایی هایی که تعطیل بودند و یا اقدام به کم فروشی و گرانفروشی داشتند به مراکز نظارتی اعلام شود و در مورد نانوایی هایی که تعطیل بودند، علت بررسی شود، در صورتی که مشکل کمبود آرد داشته باشند جهت تامین آرد اقدام شود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش آرد خارج از شبکه به شدت با خاطیان برخورد قانونی لازم انجام می شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار