کد خبر: 1087654
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعات احداث اسکله تخصصی محصولات فله مایع با هدف جمع‌آوری مواد زائد شناور‌ها برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست توسط سازمان بنادر کشتیرانی بوشهر آغاز شد.

مطالعات احداث اسکله تخصصی محصولات فله مایع با هدف جمع‌آوری مواد زائد شناور‌ها برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست توسط سازمان بنادر کشتیرانی بوشهر آغاز شد.
محمد شکیبی‌نسب سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در استان گفت: یکی ازظرفیت‌های مهم در این منطقه تجارت دریایی است که در این راستا طرح‌های مهم زیربنایی در حال اجراست. وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز پیش‌بینی شده ۳ هزارو۲۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه بنادر استان سرمایه‌گذاری شود، افزود: احداث زیرساخت‌ها توسط سازمان بنادر، تأمین اعتبار سرمایه‌گذار در قالب وجوه اداره شده، تعهدسازمان نسبت به بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاری در اراضی بندری مورد توجه برای مشوق سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: بازده داخلی مناسب در سرمایه‌گذاری در اراضی بندری و اجاره بلندمدت اراضی در قالب قرارداد‌های ساخت، بهره‌برداری و واگذاری از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انجام مطالعات احداث اسکله تخصصی محصولات فله مایع، انعقاد قرارداد برای جمع‌آوری و پردازش مواد زائد شناور‌ها و دریافت طرح سرمایه‌گذاری از شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث مخازن و صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی از جمله برنامه‌های مهم بنادر و دریانوردی استان در سال‌جاری است که در صورت موافقت سازمان عملیاتی می‌شوند. شکیبی‌نسب، تکمیل اسکله پایانی صادرات و ترانزیت مجتمع بندری نگین بندر بوشهر را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: پایانه صادراتی بندر دیر از دیگر طرح‌هایی است که در سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح‌های مهم بندری اجرا شد، افزود: در این زمینه ۴۸۰ میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر سرمایه‌گذاری شد. سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، به طرح‌ها در بنادر شمالی استان بوشهر شامل گناوه، دیلم و بندرریگ پرداخت و خاطر نشان کرد: طرح توسعه این بنادر در سه بازه زمانی پنج ساله در مجموع به مدت ۱۵ سال طراحی شده است. شکیبی‌نسب ادامه داد: مطالعات برای ساخت اسکله تخصصی محصولات فله مایع با هدف جمع‌آوری موادزائد شناور‌ها برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست توسط سازمان بنادر کشتیرانی بوشهر آغاز شده که به‌زودی اجرایی خواهد شد. وی گفت: با اجرای طرح جامع در بنادر شمالی استان امکان تجارت منطقه‌ای برای بنادر استان فراهم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار