کد خبر: 1085386
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
مراسم یابود آیت الله فیض سرابی نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام بلاغی از خطیبان تبریز  در این مراسم یادبود گفت: آیت الله فیض سرابی شخصیتی بود که عمر خود را در راه اسلام، انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبری سپری کرد.

وی با بیان اینکه عالمان دینی وارثان علم پیغمبران هستند، افزود: عالمان دینی باید خود را همچون پیامبران‌، عاری از گناه کنند تا بتوانند جامعه را هدایت کنند.

حجت الاسلام بلاغی اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام در پی یافتن کوچکترین لغزش از روحانیت هستند تا آن را بزرگ کرده و تخریب روحانیت را رقم بزنند.

وی با اشاره به ‌اینکه پاک نگهداشتن و تربیت نفس خود روحانی، اولین قدم برای هدایت جامعه است، افزود: در عین حال طلاب علوم‌ دینی باید وفادار به اسلام باشند و الگوی خود را پیغمبر اسلام قرار دهند .

حجت الاسلام بلاغی یکی از ویژگی های رسول اکرم(ص) را حریص بودن برای هدایت مردم و تبلیغ دین عنوان و خاطرنشان کرد: امروز شبهات زیادی برای جوانان جامعه ایجاد کرده اند که وظیفه روحانیت، رفع این شبهات است و این‌کار باید با ایمان خالص، حسن اخلاق و حسن رفتار صورت گیرد.

وی خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی های پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: اینکه پیامبر اسلام در مقابل توهین ها، تحریم‌ها، لشکرکشی ها و کشتار عزیزانش توسط مشرکان استقامت کرده و از راه اسلام‌ برنگشت، باید مورد مورد توجه مسلمانان و به ویژه روحانیت قرار گیرد و از هجمه ها و فشارهای دشمنان اسلام درمانده نشوند.

آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم ۲۲ فروردین پس از طی یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر