کد خبر: 1084472
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
نفرات برتر جشنواره رویش از ایده تا ثروت مرکز نوآوری واحدهای فناور شهرستان ورزقان معرفی شدند.

میلاد جعفری سیسی با طرح " انیمیشن های تعاملی کودکان اوتیسمی" به‌عنوان رتبه اول، فاطمه آقایی با طرح "فراوری غذای محلی بنام ختاب " دوم و علی قنبری با طرح " سایت توسعه محصولات کشاورزی " رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره باهدف حمایت از ایده‌های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان برگزار شد گفت: ۳۰ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که از این تعداد ۱۶ طرح به مرحله داوری راه یافت.
عبدالرضا واعظی افزود: از طرح‌های راه‌یافته به مرحله داوری ۳ طرح به‌عنوان رتبه‌های برتر انتخاب شد و ۱۱ طرح نیز موردحمایت قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این جشنواره برخلاف دیگر جشنواره‌ها با برگزاری اختتامیه کار به انتها نمی‌رسد و آغاز حمایت و فعالیت طرح‌های برتر به‌عنوان واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسئولان شهرستان حمایت خود از مرکز نوآوری را اعلام کرده اند، گفت: باید تمامی دستگاه ها و ادارات در راستای سیاست حمایتی از شرکت های فناور و دانش بنیان قدم بردارند.
واعظی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند باید کسب و کارهای دانش بنیان گسترش یابد و با گسترش این واحدها شاهد نقش آفرینی و رونق اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری خواهد بود.
وی با اشاره به همکاری های گسترده مجتمع مس سونگون و پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان به عنوان حلقه اتصال فناورانه این مجتمع با تمامی شرکت های فناور و دانش بنیان کشور است و مجتمع مس سونگون برنامه های ویژه ای را برای تجهیز مرکز نوآوری ورزقان در نظر دارد.

امام جمعه شهرستان ورزقان نیز گفت: جوانان این شهرستان از هوش و ذکاوت بسیاری برخوردار هستند و این شهرستان ظرفیت عظیم در حوزه علم و فناوری دارد که با پویایی و فعالیت مرکز نوآوری واحدهای فناوری می توان از این ظرفیت به نفع شهرستان بهره جست.
حجت الاسلام شیخ مهدی پورمحمد خواستار فعالیت جهادی تمامی مدیران شهرستان ورزقان برای دستیابی به تولید دانش بنیان شد.

فرماندار شهرستان ورزقان هم مرکز نوآوری واحدهای فناور را یکی از اصلی ترین نیازهای اساسی و ضروری این شهرستان عنوان کرد و گفت: صنایع و سازمان ها با بهره گیری از واحدهای فناور می توانند مشکل خود را مرتفع کنند و ارتقا یابند.
مهدی نعمتی افزود: شرکت های دانش بنیان حلقه اصلی تولید و اشتغال آفرینی هستند و موجب ایجاد ارزش افزوده بالا و ارتقای بهره وری در صنایع می شوند.
وی ضمن اعلام حمایت قاطع  فرمانداری شهرستان ورزقان از مرکز نوآوری این شهرستان خواستار شناسایی افراد نخبه، خلاق، نوآور و فناور برای استقرار در این مرکز برای دستیابی به فناوری پیشرفته مورد نیاز شهرستان شد.

شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر ورزقان است.

این شهر در فاصله ۷۰ کیلومتری تبریز، ۴۰ کیلومتری اهر، ۱۳۵ کیلومتری جلفا و ۹۰ کیلومتری مرز یعنی پایانه مرزی نوردوز قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر