کد خبر: 1083527
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه انس با قرآن در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی نفوذ کند، گفت: در این راستا باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، پیش از ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به آیه ۹ سوره اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»، گفت: در این آیه تاکید شده که این قرآن هدایت می‌کند به راه، مسیری و برنامه‌ای که بهترین راه و بهترین شیوه‌ها و بهترین مسیر است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان  مانند تلاوت همه قرآن است، افزود: اساس فرموده پیامبر اسلام(ص) رمضان ماهی است که بر بهترین ماه‌ها، و روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و روزها است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان دستگیری و کمک به نیازمندان، صله ارحام، ایجاد دوستی، محبت و مودت، نفی رذیلت‌ها، تفرقه، حسد، بخل، در این ماه به طور مخصوص سفارش شده است، عنوان کرد: جامعه امروز باید در همه حالات، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها، سطح معارفش نسبت به آموزه‌های قرآنی گسترش پیدا کند و بالا برود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی برگزاری جلسات قرآنی را نیاز جامعه خواند و عنوان کرد: جامعه ما نیازمند جلساتی است که در آنها تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن و انس با قرآن شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: قرآن باید در لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه ما رخنه و نفوذ کند، ماه مبارک رمضان ماهی است که باید چنین آینده‌ای را برای ما رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به افزایش آمار تلاوت کنندگان قرآن، حافظان قرآن،اهل تدبر و انس با قرآن اشاره کرد و گفت: ما نباید در یک سطحی متوقف شویم، دچار رکود شویم، باید تلاوت کنندگان، حافظان، اهل تدبر و اهل انس با قرآن افزایش کمی و کیفی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: تعداد حافظان و تلاوت کنندگان قرآن رشد خوبی داشته است، اما به همان میزان هم باید اهل تدبر در قرآن افزایش پیدا کنند، به همان اندازه باید عمل کنندگان به قرآن افزایش پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه انس با قرآن باید در لایه‌های مختلف جامعه مستحکم شود، اظهار داشت: اگر این چنین شد روابط مردم با مردم، روابط مردم با حاکمان و خدمت گذاران و روابط خدمت گذاران با مردم آن چیزی خواهد شد که قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت فرموده است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اگر انس با قرآن در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی وارد شد، آن موقع تأثیرات ارزشمند آن را مشاهده خواهیم کرد، به هر میزانی در نظام جمهوری اسلامی به قرآن عمل کردیم، موفق بوده‌ایم و هر میزانی که از قرآن فاصله گرفته‌ایم، به اهدافمان نائل نشدیم.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان باید دل‌های خودمان را به قرآن کریم پیوند بزنیم تا بتوانیم از سفره گسترده معنوی و رزق معنوی قرآن وجودمان را ملامال کنیم و با خودمان این توشه معنوی را به همراه داشته باشیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار