کد خبر: 1077854
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی، گفت: با حمایت شورای فرهنگ عمومی جایزه فارسینما،در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر وارد شد.
محمد رضا عباسی

مهدی صالحی دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی و دبیر جایزه فارسینما در گفتگو باخبرنگاران اظهار کرد:با حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور ،جایزه ویژه فارسینما در بخش تجلی ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر وارد شد.
صالحی افزود: جایزه ‌ویژه فارسینما در حوزه مشترک سینما،برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۷ وارد بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر شد، که در آن سال نخستین جایزه زبان و ادب فارسی ،با حضور یک انجمن مردم نهاد در این جشنواره همراه شد.
وی با اشاره اهداف جایزه ویژه فارسینما،بیان کرد :در فارسینما، هیئت‌داوران فیلم‌ها را از نظر کاربرد زبان فارسی، توجه به لهجه‌ها و گویش‌ها و درستی استفاده از آن‌ها، یکدستی لحن و لهجه، یکدست‌بودن زبان بازیگران، درستی کاربرد خط فارسی، توجه به واژگان فارسی در عنوان‌بندی‌ها و زیرنویس‌ها ،مورد بررسی و قضاوت قرار می دهندو آثار برتر را انتخاب می کنند.
دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی تاکید کرد: هیئت داوران برگزیدگانی در تخصص‌های مختلف زبانی مانند زبان شناسی، نویسندگی، ادبیات و شعر، ویرایش، ترجمه، کارگردانی و مستندسازی هستند که بیش از دو سال در جلسات منظمی ،فیلم‌ها را از نظر زبانی بررسی کرده اند و بر روی چارچوب‌های داوری زبانی سینمایی به توافق رسیده اند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال گروهی از منتقدان و کارگردانان سینمایی نیز مشاوران جایزه هستند ،امیدواریم با حمایت نهادهای سینمایی به زودی دبیرخانه جایزه راه اندازی شود، تا بتوانیم فرهنگسازی و جریان سازی در این عرصه را پیگیری کنیم.
صالحی خاطر نشان کرد:دومین جایزه ویژه فارسینما در پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر با رای و نظر هیات داوران به آثار فاخر و برگزیده اهدا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر