کد خبر: 1077372
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
جواد محرمی

ماجرای خرابکاری منافقین در شبکه یک را می‌توان از چند زاویه بررسی کرد؛ اینکه سازمان منافقین صرفاً قصد خودنمایی و عرض‌اندام داشته است و محدود شدن به این هدف می‌تواند تا حدی گمراه‌کننده باشد و به ندیدن اهداف و انگیزه‌های اصلی این گروهک منجر شود.
نفوذ مسئله‌ای است که ابعاد مختلفی می‌تواند داشته باشد و خرابکاری اخیر نیز صرفاً به منظور یک خودنمایی صورت نگرفته است.
منافقین می‌دانند مدیران جدید صداوسیما اگر قرار باشد مبتنی بر آنچه وعده داده و اراده کرده‌اند، تحولات ساختاری را به سرانجام برسانند، این مرکز پس از چند سال به طور طبیعی از یک رسانه خنثی و کم‌فروغ تبدیل به رسانه‌ای می‌شود که در شأن ایران و جمهوری اسلامی خواهد بود و برای توقف چنین هدفی از حالا باید در کار تیم مدیریتی تازه‌نفس و با انگیزه خلل ایجاد و ایشان را دچار حواشی کرد. ایجاد حساسیت در بین مقامات عالی نظام درباره عملکرد مدیران جدید می‌تواند یکی از مهم‌ترین اهداف ماجراجویی اخیر باشد.
از این به بعد باید بیش از قبل انتظار حاشیه‌سازی‌هایی از این دست را داشت. آنچه تردیدی درباره آن نباید داشت این است که نفوذی‌ها آرام نخواهند نشست و تلاش خواهند کرد و اعمال آن‌ها نیز به خرابکاری‌های از نوع اخیر خلاصه نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بار‌ها به مسئله نفوذ و هوشیاری در مقابل آن تأکید داشته‌اند. این را هم نباید از نظر دور نگه داشت که منافقین ترجیح می‌دهند عرصه فرهنگ عرصه‌ای بسته و امنیتی باشد، یعنی اگر کمترین تأثیر اقدام اخیر این باشد که فضای رسانه ملی برای کار فرهنگی درست و دقیق به شکلی افراطی امنیتی شود، هدف‌گذاری نفوذی‌ها به سرانجام رسیده است. آن‌ها ترجیح می‌دهند نیرو و توان مدیران جدید صرف نگاه‌های امنیتی صرف شود تا راه‌حل‌های فرهنگی و گره‌گشا روی میز نیایند.
در واقع منافقین با خرابکاری اخیر سعی کرده‌اند با یک تیر چند هدف را بزنند؛ فضا را امنیتی، توان مدیران را مستهلک، نیرو‌های زبده و به دردبخور را در یک پروسه امنیتی دچار فرسایش و بدبینی و قوای عصبی رسانه ملی را دچار کندی و گیجی کنند.
در چنین وضعیتی تیزهوشی مدیران رسانه ملی اهمیت زیادی دارد. تمرکز ایشان باید در کنار هوشیاری امنیتی همچنان روی مباحث فرهنگی باشد. خرابکاری اصلی در واقع در بخش محتوا و فرم تولیدات تلویزیونی در چند دهه اخیر اتفاق افتاده است.
در واقع خرابکاری اصلی در فرهنگ رقم خورده است. باید امیدوار بود این اتفاق آدرس غلط به مدیران جدید ندهد. این اتفاق نشان می‌دهد پیمان جبلی و تیم تازه‌نفس او دارند کارشان را درست انجام می‌دهند و این درست بودن اتفاقاً منافقین را نگران کرده است.
وعده داده است رسانه ملی را مردمی کند. این چیزی است که منافقین را آزار خواهد داد و برای آن برنامه‌ریزی دارند.
وعده‌های رئیس سازمان صداوسیما نشان می‌دهد تا حدود زیادی ریشه‌های مشکلات شناسایی شده‌اند و ساختار‌ها به یاری خدا به مرور ترمیم خواهد شد. خرابکارها، اما باز هم سعی خواهند کرد خرابکاری کنند که به لطف خدا ناکام خواهند ماند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
خواندم ممنون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار