کد خبر: 1077303
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که در صورت مدیریت نکردن در مصرف انرژی، احتمال افت فشار گاز وجود دارد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: ‌محمد اصغری، با اشاره به بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور در روز جاری اظهار داشت: روز آینده بارش‌ها در سواحل شمالی، شرق سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد که شامل بارش برف و باران خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران است.

وی با اشاره به تشدید بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و رخداد مه روز آینده در ارتفاعات مازندران و گلستان، گفت: اثر این مخاطره کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز است.

اصغری افزود: توصیه می‌شود اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: شنبه ۹ بهمن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق خوزستان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

اصغری با بیان اینکه روز یکشنبه ۱۰ بهمن در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است، گفت: بعدازظهر یکشنبه در ارتفاعات جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده داریم.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه ۱۱ بهمن با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بارش در استان‌های خوزستان، فارس، شمال بوشهر، جزایر واقع در شمال خلیج فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، همچنین استان فارس و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک داریم، ضمن آنکه در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

اصغری تصریح کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی گفت: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری به تدریج صاف، با وزش باد و در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار