کد خبر: 1077028
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خانواده، رکن اصلی جوامع بشری است، گفت: پرورش و تربیت انسان‌ها در درون خانواده و توسط مادران صورت می‌گیرد و زنان و مادران بیشترین تاثیر را در رسیدن انسان‌ها به سعادت دارند.

عابدین خرّم در جمع بانوان شاغل در استانداری و فرمانداری‌های استان، با تبریک ولادت باسعات حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: در طول تاریخ هر مردی که در حوزه‌های مختلف، موفق و سرنوشت‌ساز عمل کرده در کنار او بانوی فداکاری حضور داشته است.
 
وی با قدردانی از زنان شاغل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان، ‌توانسته‌اند در بخش‌های مختلف اداری نقش مهمی ایفا کنند که این خود نشان از پشتکار، وظیفه‌شناسی و دلسوزی آنان دارد.
 
خرّم افزود: پرورش فرزندانی باغیرت، متدین و شجاع نتیجه تربیت صحیح مادرانی است که با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) توانستند چنین فرزندانی به جامعه تحویل دهند.
 
وی تأکید کرد: زنان و مادران ایران اسلامی باید تمام ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهراء(س) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و با تاسی از ایشان، آینده‌سازانی تربیت کنند که جامعه را به سوی سعادت و تعالی رهنمون شوند. 
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامی‌داشت مقام والای مادران شهدا، گفت: این مادران و زنان ایران اسلامی بودند که برای حفظ ارزش‌های انقلاب، فرزندان خود را به جبهه‌های نبرد با دشمن فرستادند و نقش مهمی را در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کردند.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و روز زن، از یک سو یادآور جایگاه رفیع مادر و زن و از سوی دیگر نشان‌دهنده اهمیت آموزه‌های اخلاقی و منش فردی و اجتماعی آن بانوی بی‌همتاست.
 
رقیه صادق‌زاده با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در شکل‌گیری و پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون تلاش‌های آحاد جامعه از جمله بانوان انقلابی بود که در عرصه‌های مختلف دوشادوش مردان حرکت کردند و در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری نقش محوری برای بانوان قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر