کد خبر: 1077025
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
رئیس دانشگاه کاشان خبر داد
رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم این دانشگاه در نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک 2021 در بین دانشگاه های کشور خبر داد.
هادی مومنی راوندی

دکتر عباس کتابی افزود: دانشگاه کاشان در سال 2021 ، جایگاه 104 دانشگاه های جهان و در میان 150 دانشگاه برتر جهان از بین 10 هزار دانشگاه ارزیابی شده در این نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک قرار گرفت.
وی " فضا و ساختار " ، " انرژی (تولید و صرفه جویی)" ، " پسماند " ، " آب و فاضلاب" ، "حمل ونقل"، "آموزش و پژوهش سبز " را از شاخص های این نظام رتبه بندی عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی در بین این شاخص ها، امتیاز 7725 را کسب کرده است که دانشگاه کاشان در سال 2021، 175 امتیاز افزایش نسبت به سال 2020 داشته است.
دکتر کتابی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی گرین متریک دانشگاه‌ها را با توجه با شاخص‌های مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست و اقدامات اجرایی حوزه توسعه پایدار می سنجد، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی، بر اساس رسالت مسئولیت اجتماعی در قبال و شاخص های محیط زیست، انرژی، صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف آب و انرژی و مدیریت پسماند، رتبه 104 جهان، در خاورمیانه رتبه 8 و در ایران رتبه دوم را کسب کرده است.
رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود، این رتبه‌بندی با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است.
گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می شود.
مشارکت در رتبه بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت‌های بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر