کد خبر: 1077020
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
رئیس هیئت مدیره انجمن قلم:

رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ضمن اشاره به تأثیرات نمایشگاه مجازی کتاب در صنعت نشر به این نکته اشاره می‌کند که باید خوشحال باشیم از اینکه اضطرار و ناچاری ناشی از بیماری کووید ۱۹، ما را به این سمت برده است که از تکنولوژی جدید و فضا‌های جدید استفاده کنیم.
به گزارش «جوان» محسن پرویز، رئیس هیئت مدیره انجمن قلم در گفتگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ضمن اشاره به تأثیرات نمایشگاه مجازی کتاب در صنعت نشر عنوان کرد: از دو منظر می‌توان به این نمایشگاه نگاه کرد؛ نخست بحث تحول در نگاه به حوزه توزیع و رساندن محصول فرهنگی به دست مخاطب، اطلاع‌رسانی برای مخاطبان و بهره‌برداری از فضای مجازی در خدمت مسائل فرهنگی است و منظر دوم این است که این تجارب چقدر می‌تواند در گسترش کتابخوانی و مسائل مرتبط با حوزه رونق کتابخوانی موفق باشد. او با بیان اینکه ما باید از این تحولات استقبال کنیم، عنوان کرد: باید خوشحال باشیم از اینکه اضطرار و ناچاری ناشی از بیماری کووید ۱۹، ما را به این سمت برده است که از تکنولوژی جدید و فضا‌های جدید استفاده کنیم. واقعیت این است که اگر اضطرار نبود، شاید خیلی سخت می‌شد اصناف را متقاعد کرد که الان زمان پیشرفت تکنولوژی است، فضای مجازی در بخش‌های مختلف میدانداری می‌کند و می‌شود از این فضا برای بحث کتاب و رساندن کتاب به دست مخاطبان استفاده کرد.
وی با ذکر نکته‌ای در این زمینه توضیح داد: گزارش یکی از پلت‌فر‌م‌های فروش آنلاین کتاب نشان می‌دهد که فروش کتاب در فضای مجازی وضعیت خوبی دارد و می‌توان به این نتیجه رسید که قیمت و هزینه کتاب عامل تأثیرگذار در فروش کتاب نبوده است و برای بخشی از جامعه و اقشار مختلف بحث قیمت در اولویت نیست. رئیس هیئت مدیره انجمن قلم عنوان کرد: ما از نمایشگاه مجازی کتاب تهران آموختیم که برای برگزاری نمایشگاه کتاب و رساندن کتاب به دست مخاطبان می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم که یک اقدام مثبت و خوب بود، هرچند توقع این است که هرچه پیش می‌رویم، مشکلات کار کمتر شود. او درباره تأثیر نمایشگاه مجازی کتاب تهران در رونق کتابخوانی و مباحث مرتبط با آن بیان کرد: داده‌هایی که این نمایشگاه ارائه می‌دهد، اطلاعات ذی‌قیمتی است که اگر تجزیه و تحلیل نشود، مثل این است که مجموعه‌ای از جواهرات را بدون استفاده دور ریخته باشید. اینکه گرایش‌ها به کدام سمت است، افراد چگونه از برگزاری نمایشگاه مطلع می‌شوند، چه میزان می‌توانند کتاب بخرند و اگر نمایشگاه نبود، آیا خریدی انجام می‌دادند و این خرید را از چه کانالی انجام می‌دادند، همه اطلاعات ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار