کد خبر: 1076972
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
به گفته مدیر جهاد کشاورزی عجبشیر، پروژه مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات سبزی و صیفی (IPM) در این شهرستان اجرا شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی عجبشیر، پروژه مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات سبزی و صیفی (IPM) در این شهرستان اجرا شد.
احمد اسلامی مدیر جهاد کشاورزی عجبشیر گفت: پروژه مدیریت تلفیقی در کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات سبزی و صیفی (IPM) در سطح چهار هکتار از گلخانه‌های شهرستان با اولویت کشت گوجه‌فرنگی و خیار و با همکاری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی این شهرستان در سال جاری اجرا شد. وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهرستان عجبشیر باعث ایجاد شرایط کم آبی و خشکی شده است، افزود: با توجه به مزایای کشت گلخانه‌ای مانند عملکرد بالای تولید محصول، تولید خارج از فصل، کیفیت بالای محصول تولیدی، مصرف کم آب، به‌خصوص در فصول خشکسالی و ایجاد اشتغال شاهد افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ای در این شهرستان هستیم. مدیر جهاد کشاورزی عجبشیر ادامه داد: روش‌های غیرشیمیایی کنترل آفات و بیماری‌ها اعم از نصب کارت‌های زرد، استفاده از تله‌های نوری و استفاده از تله‌های فرمونی در کنار کنترل شیمیایی با اولویت استفاده از سموم مجاز به کار برده شده از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی عجبشیر در این خصوص بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار