کد خبر: 1076890
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
فساد عیان مدیران فوتبال جلوی چشم نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه
رادوشوویچ، اوساگونا، دیاباته، کالـــدرون، استراماچونی، پادووانی، بویان، پروپیچ و میلیچ، تمام این نام‌ها و اسامی دیگری که در این کوتاه نمی‌گنجد
فریدون حسن

رادوشوویچ، اوساگونا، دیاباته، کالـــدرون، استراماچونی، پادووانی، بویان، پروپیچ و میلیچ، تمام این نام‌ها و اسامی دیگری که در این کوتاه نمی‌گنجد، نام‌هایی آشنا برای هواداران دو تیم سرخابی پایتخت هستند؛ نام‌های آشنایی که هواداران دو تیم امروز بیشتر از آنکه توانایی‌های فنی یا گلزنی‌ها یا موفقیت‌هایشان را در یاد داشته باشند، شکایت‌های آن‌ها بابت پرداخت‌نشدن مطالباتشان و در نهایت محروم شدن این دو باشگاه به پرداخت میلیارد‌ها تومان پول بیت‌المال به این بازیکنان را در خاطر دارند؛ شکایت‌هایی که باعث تعلیق و محرومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دو تیم شده و در نهایت هم با دست‌درازی به بیت‌المال و جیب مردم مختومه شده است.
یک نگاه اجمالی کافی است که به راحتی نتیجه گرفت تمام ماجرا حاصل سوءمدیریت حاکم بر فوتبال باشگاهی و دولتی به خصوص مدیریت‌های تصمیم‌گیرنده در این دو باشگاه طی دهه‌های اخیر بوده است. امروز خیلی راحت می‌توان چوب برداشت، مثلاً صدری یا مددی به عنوان آخرین مدیران دو باشگاه را زد، اما موضوع این است که حتی نامدیرانی، چون این دو هم میراث‌دار نامدیران قبلی بوده‌اند که هر کاری دلشان خواسته است، انجام داده‌اند و امروز با خیال راحت گوشه‌ای نشسته‌اند و افتضاحی را که به بار آمده است، تماشا می‌کنند، هیچ نگرانی و استرسی هم برایشان وجود ندارد. نامدیران حاکم بر فوتبال طی دهه‌های گذشته با خیال راحت و با علم به اینکه تصمیمات و اقداماتشان چه بلایی سر فوتبال می‌آورد، فقط جیب خودشان را پر کرده و رفته‌اند، دلیل جالبی هم برای خود دارند، می‌گویند: «تا بروند شکایت کنند و رسیدگی شود، دو، سه سال طول می‌کشد و آن وقت هم که دیگر ما نیستیم» و با این طرز تفکر و این سیاست حتی امروز هم طلبکار هستند!
به همین راحتی جای متهم و شاکی عوض می‌شود، به همین راحتی با خیال راحت پول مردم و همین هواداران استقلال و پرسپولیس به باد می‌رود و خرج سوءمدیریت مدیران نالایق فوتبال می‌شود؛ مدیرانی که هنوز کسی نمی‌داند روی چه اصولی سر از مدیریت دو باشگاه بزرگ فوتبال و حتی بالاتر از آن فدراسیون فوتبال درمی‌آورند. راستی یک سؤال مهم، چند پرونده دیگر لازم است باز شود و چندین میلیارد تومان دیگر باید بابت سوءمدیریت مدیران قبلی و فعلی فوتبال از بیت‌المال پرداخت شود تا آقایان نهاد‌های نظارتی و حتی قوه قضائیه به این نتیجه برسند که باید این مدیران فاسد و نالایق را پای میز محاکمه بکشانند؟ چند مدیر نالایق دیگر باید جابه‌جا شوند تا دادگاه رسیدگی به مفاسد فوتبال تشکیل شود؟ بدون تردید این خواست تمامی هواداران فوتبال و هواداران دو تیم سرخابی است.
توجه داشته باشید این درخواست، درخواست یک محاکمه جدی و علنی و صدور حکم و اجرای آن است؛ اینکه همه ببینیم این نامدیران مجبور می‌شوند از جیب خودشان خسارت‌های وارده به بیت‌المال و مردم را پرداخت نمایند والا تاکنون زیاد دیده‌ایم که سروصدایی به راه افتاده و شو‌هایی هم اجرا شده است، اما بعد از مدتی کوتاه همه چیز فراموش شده و آقایان با خیال راحت صندلی را تحویل نفر بعدی داده‌اند که او هم تا می‌تواند بخورد و بیت‌المال را خالی کند.
جای تأسف است که این داستان را هیچ پایانی نیست. نباید فراموش کنیم که اگر امروز نام پرسپولیس مطرح است، فردا حتماً دوباره نوبت استقلال فرا می‌رسد و البته هنوز ما منتظر صدور حکم پرونده فضاحت‌بار «ویلموتس گیت» هستیم. جای تأسف است که خیلی از همین نامدیران می‌خواهند طوری وانمود کنند که این دو باشگاه و فوتبال تنها دلخوشی‌های مردم هستند و با این حربه باز هم جیب مردم را خالی کنند، اما واقعیت چیزی دیگر است، واقعیت این است که هوادار استقلال و پرسپولیس برای اینکه دست نامدیران و نالایقان از باشگاه‌های محبوبشان کوتاه شود، حتی از حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا خوشحال شدند.
یک بررسی ساده نشان می‌دهد در تمام پرونده‌های منجر به شکایات بین‌المللی در دو باشگاه، مدیران وقت با علم به اینکه تصمیماتشان چه خسارتی به بیت‌المال و باشگاه می‌زند، اقدام کرده‌اند و با همان خیال راحت برای پاسخگونبودن، مدیریت را تحویل نامدیر بعدی داده‌اند و بدبختانه‌تر اینکه امروز همان‌ها مدعی شده‌اند و در رسانه‌ها با وقاحت تمام حرف از به خطر افتادن آینده فوتبال می‌زنند؛ آینده‌ای که مدیریت ناکارآمد همین‌ها باعث رقم خوردن آن شده و باز مایه تأسف است که تمام این اتفاقات جلوی چشم تمام نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه رخ می‌دهد، اما ظاهراً سفره‌ای پهن است و همه به نوبه خود از آن لقمه‌ای برمی‌دارند و تا این لقمه‌ها هست، صدای اعتراض و حق‌طلبی مردم و هوادار دو تیم سرخابی نه به جایی می‌رسد و نه به گوش کسی می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار