کد خبر: 1076885
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
بسته پیشنهادی کتاب انتشارات شهیدکاظمی ویژه روز مادر
مصطفی شاه‌کرمی

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)، روز مادر و روز زن، انتشارات شهیدکاظمی بسته مطالعاتی با این موضوع را به علاقه‌مندان پیشنهاد داده است که در بین آن‌ها آثاری با رویکرد شناخت فضایل و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س) از منظر اهل سنت، رمان تاریخی- مذهبی و ۱۰۰ داستانک مستند که از ولادت تا شهادت ایشان را روایت می‌کند، دیده می‌شود.
«چهل دسته گل سفارشی» اثر سیدمهدی موسوی روایت‌هایی کوتاه از ارادت‌های شهدا به حضرت زهرا (س) است. این کتاب بُرش‌هایی است از خاطرات ۴۰ شهید که در برگیرنده عشق و ارادت شهدا به حضرت زهرا (س) و نیز عنایت آن بانو به آنهاست.
«مادر آفتاب» اثر مهرالسادات معرک‌نژاد یکی دیگر از این مجموعه کتاب است که روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) را به مخاطب ارائه می‌کند. این اثر جلد دوم از مجموعه ۱۴جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» می‌باشد؛ روایتی مستند که با قلمی نو و شیوا، اما داستان‌گونه که از ۱۰۰ داستانک تشکیل شده و از ولادت تا شهادت را به تصویر می‌کشد.
«فاطمه نگین جهان و جنان» اثر محمدرضا رمزی‌اوحدی که حاصل سال‌ها تحقیق نویسنده است، حاوی احادیث و روایات و همچنین موارد مطرح شده در شناخت فضایل و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س) از منظر اهل سنت می‌باشد که در آن بیش از ۱۵۰ اثر از راویان و نویسندگان اهل سنت استفاده شده است. «مادر مبارزان» اثر مهدی طائب، تحلیلی گذرا بر مبارزات هوشمند حضرت زهرا (س) است. این اثر تلاش دارد با پرداختن به جریان انحرافات آن بُرهه به برخی از وقایع تاریخی با محوریت زندگی و مبارزات هوشمندانه حضرت فاطمه‌زهرا (س) بپردازد و پاسخی به سؤالات متداول در این زمینه باشد.
«ناتا» اثر زهرا باقری نیز رمانی تاریخی- مذهبی از صدر اسلام با محوریت بَردگی درآفریقا تا کنیزی و همسایگی با اهل‌بیت (ع) است. نویسنده بر آن است تحولات اجتماعی ناشی از ظهور اسلام را با تکیه بر مسائل زنان و حقوق بردگان به تصویر بکشد. روایت داستان از دو زاویه دید متفاوت، تأثیرات مختلف اسلام را بر قشر‌های گوناگون اجتماع ترسیم می‌کند. واقعه غدیر و وقایع سیاسی پس از وفات پیامبر (ص) از دیگر مسائلی است که نویسنده به آن می‌پردازد.
«کاش برگردی» اثر محمدرسول ملاحسنی که زندگینامه شهید مدافع حرم زکریا شیری به روایت مادرش است، یکی دیگر از این مجموعه کتاب است. این اثر پنجره‌ای مادرانه است برای از کجا آمدن. کاش برگردی روایت تربیت حمید‌ها و زکریا‌های عصر ماست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار