کد خبر: 1076810
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۴۹ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۶۱۰ هزار و ۲۷۹ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۷۸ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۴۹۷ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
 

سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۷۱.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۸۸۸ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۹.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۳.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین برزیل با بیش از ۶۲۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند نیز با بیش از ۴۸۹ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۷۱,۷۲۸,۵۵۷ ۸۸۸,۶۲۳
۲ هند ۳۹,۲۳۷,۲۶۴ ۴۸۹,۴۲۲
۳ برزیل ۲۳,۹۶۰,۲۰۷ ۶۲۲,۹۷۹
۴ فرانسه ۱۶,۳۹۰,۸۱۸ ۱۲۸,۵۱۴
۵ انگلیس ۱۵,۷۸۴,۴۸۸ ۱۵۳,۷۸۷
۶ روسیه ۱۱,۰۴۴,۹۸۶ ۳۲۵,۴۳۳
۷ ترکیه ۱۰,۸۸۱,۶۲۶ ۸۵,۷۸۴
۸ ایتالیا ۹,۷۸۱,۱۹۱ ۱۴۳,۲۹۶
۹ اسپانیا ۸,۹۷۵,۴۵۸ ۹۱,۷۴۱
۱۰ آلمان ۸,۶۴۱,۸۶۵ ۱۱۷,۳۲۳

بر اساس آمار جهانی وردامتر، روسیه با گذشتن از آمار ۳۲۵ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و فرانسه نیز با ثبت بیش از ۱۶ میلیون و ۳۹۰ هزار مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز است.

ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار