کد خبر: 1076680
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
رئیس جمهور:
رئیس جمهور بسیج را بدنه انقلابی جامعه دانست و گفت: قدر این نیرو را باید دانست. این نیروی بسیار کارآزموده و کارآمدی است که با انگیزه و روحیه انقلابی در کنار مردم است و آلام مردم را کاهش می‌دهد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بسیج در دفاع مقدس در پیروزی ها نقش بسیار مهمی داشت. بعد از جنگ هم در سازندگی نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: جلوه کار بسیج در سازندگی در روستا و شهر و بویژه کارهای بزرگی که در قرارگاه سازندگی انجام شده، است. مانند ساخت نیروگاهها، ساخت بزرگراهها، مراکز بزرگ صنعتی و این کاری که در رابطه با استقلال بنزینی در کشور انجام شد. ستاره خلیج فارس از کارهای ماندگاری است که ما از قرارگاه سازندگی داریم و کارهای بزرگی که انجام می شود و گاهی هم مطرح نمی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از جلوه های مهم کار بسیج در همین حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل است، گفت: شاید اولین گروهی که فعال می شوند و برای مردم کار می کنند، بچه های بسیج هستند. اینها نیروهایی انقلابی هستند و در واقع خود مردم هستند.

آیت الله رئیسی بسیج را بدنه انقلابی جامعه دانست و ادامه داد: اینها برای مسئولیت پذیری در حوزه های مختلف آمادگی دارند؛ قدر این نیرو را باید دانست. این نیروی بسیار کارآزموده و کارآمدی است که با انگیزه و روحیه انقلابی در کنار مردم است و آلام مردم را کاهش می دهد. با مرد، از مردم و در مردم است.

وی تاکید کرد: بسیج خصوصا در حوزه کمک رسانی به مردم در کنار همه نیروها و سازمانهایی که فعال هستند، باید نقش بیشتر و بهتری ایفا کند و کمک کند تا این کار بهتر انجام شود. فرماندهان عالی محترم سپاه مثلا سردار سلامی در استان کرمان هست و سردار معروفی نیز همین روحیه را دارند. تلاشمان بر این است که بسیج نقش بیشتری در حل مشکلات جامعه داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: در دولت با نشست هایی که با سردار سلیمانی و بچه های سازمان بسیج داشتیم، قرار گذاشتیم که در حوزهای مختلف بسیج در کنار دولت و دولت در کنار بسیج، بتوانند کارها را با هم پیش ببرند که نقش آنها برای مردم سازنده تر بشود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه های خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که امروز نگرانی خاص مردم است، همکاری بین بسیج، سپاه و دولت بصورت کلان وجود دارد، گفت: ما در دولت، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی و همه این نهادها که در کمک به مردم خوش درخشیده اند، را در کنار خود می بینیم و همه با هم باید به کشور و مردم خدمت رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سیل هم گزارش هایی که استاندار و سرداران عزیز می دادند، یکی از جلوه های همکاری همه نهادها با هم است. بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، بسیج سازندگی، بخش های مسئول دیدگر مانند هلال احمر و غیره با هم برای خدمت رسانی به مردم سیل زده تقسیم کار کرده اند.

رئیس جمهور افزود: استانداری وقتی برای خدمت رسانی برنامه ریزی می کند همه ظرفیت ها را می بیند و همه ظرفیت ها برای گره گشایی از کار مردم پای کار هستند؛ محوری ترین بخش بسیج است. بسیجی یعنی آن مردم انقلابی باانگیزه ای که آماده مسئولیت پذیری برای خدمت رسانی به مردم هستند و این کار بسیار ارزشمندی است و همواره برای ایفای این نقش باید تلاش کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار