کد خبر: 1076658
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اگرچه هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است، ولی با توجه به کاهش تندی باد، هوای برخی مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۲ بهمن ماه) با کاهش تندی باد و آغاز تردد خودرو‌ها در نخستین روز هفته به‌تدریج بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. شرایط پایدار جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه (۲ بهمن ماه) و حاکمیت جو آرام و آسمان صاف، بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم این شرایط جوی تا صبح روز یکشنبه (۳ بهمن ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند.

با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۳ بهمن ماه) و افزایش ترافیک، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا خواهد کرد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار