کد خبر: 1076163
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
نمایش "طرب نامه مرد دستفروش" به کارگردانی علی فتوحی در مجتمع فرهنگی هنری تربیت شهر تبریز به صحنه رفت.

 زنگ افتتاح نمایش "طرب نامه مرد دستفروش" به کارگردانی علی فتوحی با حضور روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو زده شد.

متفکر آزاد در مراسم اولین روز آغاز اجرای این نمایش با بیان اینکه امیدوارم در سراسر کشور هنر واقعی جریان پیدا کند، گفت: باید قدر و منزلت هنرمندان پیشکسوت و خاک صحنه خورده به درستی شناخته شده و جایگاه هنر در کشور و بخصوص شهر تبریز به عنوان خواستگاه هنر تئاتر کشور گرامی داشته شود.

وی گفت: من به احترام تمام هنرمندان تئاتر استان و جهت تشکر و قدردانی از همت این عزیزان در آئین زنگ افتتاح نمایش "طرب نامه مرد دستفروش" حضور یافتم و آرزوی موفقیت را برای دست اندرکاران این تئاتر دارم.

علی فتوحی کارگردان نمایش "طربنامه مرد دستفروش" نیز گفت: داستان این نمایش مربوط به خانواده ای است که ارثیه ای به نام درخت انگور دارند و اختلافاتی بر سر این موضوع در خانواده بوجود می آید.‌

وی افزود: جنس متن این نمایش ایرانی و  متن سیار است، اما می توان گفت رویداد این نمایش شاید قبل از انقلاب اتفاق افتاده است.

فتوحی ادامه داد: با توجه به سبک نمایشی، اجرای کارهای ایرانی در سالن های بزرگ و تالار صحنه ای امکان پذیر نیست چون باید بازیگران با مخاطبان ارتباط بگیرند و این ارتباط و تبادل انرژی در بلک باکس امکانپذیر است.

این کارگردان تبریزی در ادامه با انتقاد از امکانات تئاتری در تبریز افزود: آذربایجان شرقی بعد از تهران از نظر تماشاگر و مخاطب تئاتر جایگاه اول را دارد، اما امکانات ما در مقایسه با کل کشور در رتبه بیستم  قرار دارد.

فتوحی با اشاره به اینکه من این مشکلات را همیشه از مسئولین مطالبه کرده ام و آنان همواره گفته اند حل می‌شود، ادامه داد: متاسفانه عدم وجود بلک باکس استاندارد در تبریز باعث می‌شود کارگردان و بازیگران نتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

این دانش آموخته تئاتر ضمن انتقاد از عملکرد انجمن نمایش استان آذربایجان شرقی گفت: آئین نامه ای در بدو ورود کرونا به کشور تصویب شد که در آن گفته شده بود سالن های نمایش با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند و هزینه ۵۰ درصد دیگر سالن را دولت متقبل می‌شود اما تاکنون هیچ یک از عزیزان نتوانسته اند هزینه آن ۵۰ درصد را از انجمن نمایش اخذ کنند.

براساس این گزارش، بازیگران نمایش "طربنامه مرد دستفروش" یوسف اکبرزاده، بهرام حسن بابایی، محمدرضا قنبری، الهام نظیری، فاطمه تیموری، مسعود محمدیان هستند.

همچنین امیر نادری (دستیار کارگردان)، رامین بوستانی (مدیر اجرا)، امیر نادری و میلاد بصیر معادن (طراح صحنه)، کوروش صفایی (طراح نور)، افسانه فتوحی (مدیر صحنه)، شقایق کریمی (منشی صحنه)، فاطمه عبدویسیان (طراح لباس)، ترمه پارسا و سیده آیسان هاشمپور (گریم)، سید فرشاد هاشم پور (مدیر هماهنگی)، امید مجیدپور (طراح پوستر)، نفس تبریزی (عکاس و روابط عمومی)، مسعود محمدیان (آهنگساز و ترانه سرا)، روزبه مقدم نژاد (کمانچه)، مسعود آهن پنجه (پرکاشن)، صالح اشرفی (ساکسیفون)، پیمان نیک محضران (ویولن)، استودیو ضبط: هورمند، در این نمایش علی فتوحی را یاری می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر