کد خبر: 1076121
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
نگاهی به بازی‌های روز اول یک‌هشتم نهایی جام حذفی
سعید احمدیان

در مهم‌ترین بازی یک‌هشتم نهایی جام حذفی، امروز ذوب در شرایطی میزبان پرسپولیس است که حضور یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار روی نیمکت دو تیم، مصاف فولادشهر را به دوئل قرمز‌ها تبدیل کرده است.
یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز با چهار بازی آغاز می‌شود تا تنور فوتبال داغ‌تر شود. چهار بازی دیگر این مرحله هم فردا برگزار می‌شود تا پرونده یک‌هشتم بسته و تکلیف هشت تیم صعودکرده به یک‌چهارم نهایی مشخص شود.
ذوب‌آهن- پرسپولیس، ساعت ۱۵:۳۰
یکی از بازی‌های حساس امروز یک‌هشتم نهایی جدال ذوب و پرسپولیس در فولادشهر است. جدال دو تیم لیگ برتری که با شکست دو تیم دسته‌های پایین‌تر توانستند به جمع ۱۶ تیم برتر اضافه شوند. ذوبی‌ها، رایکای بابل را با سه گل شکست دادند و قرمز‌ها هم ۴ بر صفر برابر ویستاتوربین به برتری رسیدند تا در این مرحله روبه‌روی هم قرار بگیرند. این دومین مصاف پرسپولیس و ذوب در سه هفته گذشته است. دو تیم سوم دی‌ماه در هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این رقابت با پیروزی ۲ بر صفر قرمز‌ها به پایان رسید.
پرسپولیسی‌ها در حالی امروز در دومین رقابت‌شان در جام حذفی در اصفهان به میدان می‌روند که در این جام هم مانند لیگ برتر با شروع پرگلی که داشتند، چهره یک مدعی را نشان داده‌اند. آن‌ها در لیگ برتر با ۳۲ امتیاز تیم دوم جدول هستند و تنها ۳ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند، جایگاهی که نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی و شاگردانش برای ششمین قهرمانی متوالی هم دورخیز کرده‌اند تا بتوانند یک رکورد فوق‌العاده و دست نیافتنی را ثبت کنند. هرچند خط دفاعی متزلزل و عملکرد پرفراز و نشیب مهاجمان این تیم که سبب شده هافبک‌ها جور گلزنی قرمز‌ها را بکشند از چالش‌هایی است که گل‌محمدی در فصل جدید با آن روبه‌روست.
با وجود این دغدغه‌ها، سرمربی پرسپولیس به دنبال ادامه روند خوب لیگ در جام حذفی است و نمی‌خواهد این جام را هم از دست بدهد، به‌خصوص که گل‌محمدی برنامه ویژه‌ای برای این رقابت‌ها ریخته و از شاگردانش خواسته است این جام را جدی بگیرند: «هر تیمی تلاش می‌کند به این جام دست پیدا کند. این جام برای ما باارزش است و برایش تلاش می‌کنیم. امیدوارم بازی به بازی پیش برویم.»
در سوی دیگر ذوب‌آهن با مهدی تارتار در حالی آماده دومین بازی در جام حذفی می‌شود که سبز‌های اصفهانی در لیگ برتر با ۱۸ امتیاز از ۱۵ بازی در رده یازدهم قرار دارند و شرایط نه‌چندان خوبی را تجربه می‌کنند. با این حال آن‌ها می‌خواهند در جام حذفی، نتایج لیگ را جبران کنند و چهره متفاوتی را نشان دهند. از انگیزه ذوبی‌ها برای جبران شکست لیگ هم نمی‌توان گذشت، انگیزه‌ای که می‌تواند برگ برنده اصفهانی‌ها باشد. جدال ذوب – پرسپولیس، همچنین رویارویی دو مربی پرسپولیسی، یعنی مهدی تارتار و یحیی گل‌محمدی هم هست، دو مربی‌ای که نمی‌خواهند بازنده این رقابت باشند و همین مسئله حساسیت مسابقه عصر امروز در فولادشهر را بیشتر هم کرده است.
سایر باز‌ی‌ها
علاوه بر جدال حساس فولادشهر، امروز سه بازی دیگر یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم انجام می‌شود. در یکی از بازی‌های مهم امروز، آلومینیوم اراک و سپاهان، یک هفته پس از جدال‌شان در لیگ که با تساوی بدون گل تمام شد، دوباره در جام حذفی به هم رسیده‌اند. اراکی‌ها که با هدایت حسین خطیبی یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ بوده‌اند با برد ۲ بر صفر مقابل فجر شهید سپاسی به یک‌هشتم رسیده‌اند. سپاهان هم در مرحله قبل به سختی و با یک گل تیم گمنام ستارگان اورکی اسلامشهر را شکست داده است.
در دیگر بازی امروز، تیم دسته اولی مس کرمان با فولاد روبه‌رو می‌شود. کرمانی‌ها در بازی مرحله قبل با حساب ۳ بر یک ماشین‌سازی را با شکست بدرقه کردند و فولاد هم ۳ بر صفر شهدای بوشهر را از پیش‌رو برداشت.
خیبر خرم‌آباد که در یک‌شانزدهم ۳ بر یک مس بابک را شکست داده در دیگر بازی امروز مقابل صنعت نفتی قرار می‌گیرد که با پیروزی ۳ بر یک برابر شمس آذر قزوین به این مرحله رسیده است. البته گفته می‌شود نفتی‌ها به دلیل اعتراض به مشکلات مالی و عقب افتادن پرداختی‌ها، قصد سفر به خرم‌آباد را ندارند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار