کد خبر: 1075595
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان:
حسنی مقدم، گفت: تاکنون 72درصد از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان محقق شده است.

به گزارش جوان از لرستان، «اسفندیار حسنی‌مقدم»، امروز(22دی)، با اعلام این خبر اظهارداشت: در حالی که ۷۵ درصد اراضی استان به صورت دیم کشت می‌شود، تنها  ۲۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی این استان از اراضی دیم بدست می‌آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان افزود: ۱۷۰ هزار هکتار از تعهدات استان در خصوص طرح جهش تولید در دیمزارها محقق شده که این میزان شامل ۷۲ درصد از برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان با دارا بودن ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم حدود ۶.۷ درصد از دیمزارهای کشور را به خود اختصاص داده است.

حسنی مقدم با تأکید بر اینکه طرح جهش تولید دیمزارها را در اولویت قرار داد، گفت: با اجرای طرح جهش، با پایداری در تولید، حفاظت از خاک برای نسل‌های آینده نیز رعایت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۵ هزار هکتار گندم در مزارع استان کشت شده است، ادامه داد: از این میزان ۱۹۴ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار هکتار گندم آبی است.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی قراردادی نیز تاکنون سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده که ۲ هزار بهره‌بردار را شامل می‌شود، عنوان کرد:  سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی ۴۵۰ هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار