کد خبر: 1075309
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
طی مراسمی انجمن ادبی تبریز پس از سال ها تعطیلی بازگشایی و از نشان این انجمن رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر اینکه باید مقوله ادبیات را به عنوان هنر مادر در فعالیت‌های فرهنگی رونق بخشیم، گفت: شعر و ادبیات قدرتی شگفت انگیز در مفهوم و موضوع ‌سازی برای دیگر انواع هنر همچون نمایشنامه و فیلمنامه دارد و تولید آثار فاخر هنری در حوزه فیلم و نمایش و موسیقی باکلام، منوط به تولید آثاری ناب و برجسته در حوزه ادبیات است.

قاسم ناظمی اظهار کرد: از این رو باید جایگاه ادبیات و شعر در جامعه شناخته شده و اهالی فضل و ادب و فرهنگ اهتمامی جدی برای گسترش و تعمیق این هنر داشته باشند.

وی افزود: شعر و ادبیات در فرهنگ مردم آذربایجان ریشه دوانده و نهادینه شده است و باید از این ظرفیت و پتانسیل قوی و غنی بهره‌ گیریم.

ناظمی با تاکید بر اهمیت نقد سازنده در حوزه ادبیات، ‌یادآور شد: شعر باید از منظر ساختاری و زبانی و ادراکی و اندیشه مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا اثری شایسته و تاثیرگذار تولید شود.

وی جوان‌گرایی در تمام زمینه‌های هنری را از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشا  اسلامی آذربایجان شرقی عنوان و اضافه کرد: اتفاقات ادبی تنها با حضور و همراهی و مجاهده جدی اهالی فرهنگ و ادبیات و همچنین همراهی پژوهشگران این عرصه می‌تواند منجر به ظهور شعرایی شاخص و همچنین تولید آثاری گرانسنگ بشود.

در این آیین شعرا به قرائت اشعار خود پرداختند و در ادامه نشان انجمن که توسط هنرمند گرافیست حمیدرضا خیری طراحی شده است، رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها