کد خبر: 1075033
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
شهردار تبریز با بیان اینکه اگر رفتار ما مشابه شهدا نباشد رسیدن به مرتبه آنها سخت خواهد بود، گفت: فقط شهدا هستند که از همه چیز خود برای اسلام و انقلاب دست می‌کشند و به همین سبب رسیدن به جایگاه آنها دشوار است.

عباس رنجبر در اولین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان‌شرقی  که به همت شهرداری منطقه هشت تبریز و فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد،ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

رنجبر افزود: این یادواره در راستای عرض ارادت ما محضر شهدای گرانقدر است چرا که هر آن چه امروز داریم اعم از آرامش، امنیت، اقتدار و سربلندی از آن عزیزان است.

او با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه جنگ بین حق و باطل ازلی و ابدی است، تصریح کرد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و روح کائنات بوده و بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص)، شریف‌ترین و زیباترین نوع مردن است.  

شهردار تبریز، شهادت را دارای دو شاخصه مهم عنوان کرد و گفت: این شاخصه‌ها عبارتند از مرگ آگاهانه و استقبال از خطر به صورت آگاهانه و مردن در راه خدا و اگر هر مرگی این دو شاخصه را داشته باشد، شهادت است.

به گفته او، این شاخصه‌ها ارزش شهدا را افزایش داده و تا نزدیک‌ترین محل به خدای لایتناهی پیش‌ می‌برد.

رنجبر با بیان اینکه مسئولیت ما در قبال شهدا بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: عرض ادب داریم خدمت شهدایی که جان خود را فدای خاک، دین، امنیت و آرامش کشور کردند.

شهردار تبریز در پایان یادآور شد: امیدوارم این یادواره مورد قبول شهدای گرانقدر واقع شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها