کد خبر: 1074670
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
برش‌هایی از نشست خبری الساندرا کمپدلی
راهی را که ۹ سال پیش والیبال مردان با آمدن خولیو ولاسکو برای یک جهش آغاز کرد این‌بار والیبال بانوان گویا قرار است با شاگرد سرمربی معروف آرژانتینی شروع کند.
سعید احمدیان

راهی را که ۹ سال پیش والیبال مردان با آمدن خولیو ولاسکو برای یک جهش آغاز کرد این‌بار والیبال بانوان گویا قرار است با شاگرد سرمربی معروف آرژانتینی شروع کند.
هفته گذشته بود که الساندرا کمپدلی ایتالیایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان انتخاب شد تا والیبال بانوان که هشتمی آسیا را در آخرین رقابت به دست آورده زیر نظر این مربی جایگاهش را ارتقا دهد. کمپدلی پس از مایدا چیچیچ که سال ۹۵ به ایران آمد، دومین مربی خارجی والیبال بانوان است. تجربه مایدا چندان کمکی به توسعه والیبال بانوان نکرد و حالا باید دید این مربی ایتالیایی چه کارنامه‌ای را در ایران به‌جا خواهد گذاشت. کمپدلی دیروز در یک نشست خبری از برنامه‌هایش در ایران صحبت کرد.
شاگرد ولاسکو هستم
الساندرا کمپدلی در ابتدای نشست خبری، خودش را اینگونه معرفی کرد: «الساندرا هستم، مربی پایه سوم تیم ملی ایتالیا. با بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر ایتالیا همکاری کرده‌ام. برای والیبال ملی ایتالیا برای آقایان کار کرده‌ام و ۱۳ سال در والیبال بانوان استان ترنتینو به صورت رسمی فعالیت داشته‌ام. این علاوه بر همکاری با تیم ملی ایتالیاست و شانس و این امکان را داشته‌ام که با مربیان معروفی مانند ولاسکو و برناردی کار کنم. علاوه بر مربیگری، یک معلم هستم که در مدارس و دانشگاه نیز تدریس می‌کنم. تکنولوژی و روش‌های جدید برای والیبال را در سطح دانشگاه درس می‌دهم. با توجه به اینکه یکی از پسرانم ناشنواست، به والیبال ناشنوایان نزدیک شدم و از سال ۲۰۱۶ با این تیم همکاری می‌کنم. مربی بودن برای ناشنوایان کمک کرد که انسان بهتری باشم و این مسئله به رشد من کمک کرد.»
کمپدلی در ادامه از هدف‌هایی که در والیبال ایران دنبال می‌کند، صحبت کرد: «اهدافی که با فدراسیون والیبال به اشتراک گذاشته‌ام، دو نوع است؛ اول ارتقای جایگاه تیم ملی والیبال در آسیا و دوم اطمینان از اینکه این جایگاه با گذشت زمان به صورت پایدار باقی بماند. در این بخش برنامه‌ام کار کردن با دختران سنین پایین‌تر برای ایجاد یک ساختار پایدار و رسیدن به سطح بالاتر است. استعداد‌ها را انتخاب می‌کنیم و زمینه‌ای برای پیشرفت آن‌ها فراهم خواهیم کرد تا والیبال بانوان در تمام استان‌های ایران پیشرفت کند.»
این مربی ایتالیایی درباره سطح والیبال بانوان هم معتقد است: «در مدتی که در ایران بوده‌ایم، برخی بازی‌های لیگ بانوان را از نزدیک تماشا کرده‌ایم. دختران و بانوان ایران مهارت زیادی نشان داده‌اند و روی آنچه انجام می‌دهند مصمم و متمرکز هستند. دختران زیادی را دیدم که با توجه به استعدادی که دارند، می‌توانند خودشان را به سطح بالا برسانند. ایران استعداد‌های زیادی دارد که می‌توان با آن‌ها کار کرد و یک تیم قابل احترام ساخت. در ایران از امکانات باشگاه‌های مختلف مانند پیکان، سایپا و ذوب‌آهن دیدن کردم و برای من خیلی مهم بود که بدانم والیبال بانوان در ایران چطور گسترش پیدا کرده است.»
وی تأکید کرد که از تجربه مربیان قبلی تیم ملی بانوان استفاده خواهد کرد: «با فریبا صادقی آخرین سرمربی تیم ملی بانوان، پدیده بلوری‌زاده و میترا شعبانیان سرمربی‌های تیم‌های پایه صحبت کرده‌ام که از همین ابتدا یک همکاری متقابل داشته باشیم. من به ایران نیامده‌ام که کار مربیان قبلی تیم بانوان را قضاوت کنم، بلکه از آن‌ها تشکر می‌کنم برای کار‌هایی که انجام داده‌اند و تیم را به چنین مرحله‌ای رسانده‌اند. آمده‌ام که روش‌ها و متد‌های جدید را به کار گیریم تا با شناختی که از تیم پیدا کرده‌ام، عملکرد تیم بانوان به سمت بهتر شدن برود. بسیاری از نکات و تجربیاتی که مربیان تیم بانوان با من به اشتراک گذاشتند برای شناخت بهتر و ویژگی‌هایی که بانوان ایران دارند، مهم است.»
ذهنیتم نسبت به ایران تغییر کرد
بخشی از صحبت‌های قابل تأمل سرمربی ایتالیایی در نشست دیروز، تفاوت نگاهش به ایران در قبل و بعد از آمدن به کشورمان بود: «با توجه به ذهنیتی که درباره زنان ایران داشتم، وقتی به کشورتان آمدم خیلی هیجان‌زده و متعجب شدم از چیز‌هایی که در ایران دیدم. خیلی اشتیاق دارم که بعد از بازگشتم به ایتالیا این تجربه را با بقیه به اشتراک بگذارم. ایران بازیکنان زیادی دارد که خیلی آماده بودند و با علاقه تمرین می‌کردند. در ایتالیا، اما بازیکنان زیادی که با عشق تمرین کنند، نداریم. در ایتالیا خواهم گفت که چقدر امکانات در اختیار بانوان است که با عشق و علاقه ورزش می‌کنند. احساس می‌کنم ایران استحقاق این را دارد که دنیا بداند چقدر برای پیشرفت والیبال زنان تلاش می‌کند. اغلب اوقات کسی که ایران را نمی‌شناسد، نظر مثبتی درباره کشورتان ندارد. وقتی خانم‌های ایران را دیدم، فهمیدم عقاید و نظراتی که درباره کشورتان شنیده بودم اغلب اشتباه، خام و نپخته است.»
کمپدلی اعتراف کرد امکانات ایران را در جا‌های دیگر ندیده است: «یکی از اتفاقاتی که در ایران من را هیجان‌زده کرد، امکاناتی بود که در ایتالیا و خیلی از کشور‌های دیگر که کار کرده‌ام، نبوده است. سالن‌های بدنسازی و بازی با وسایلی که از تکنولوژی بالا در اختیارمان است. این به افزایش سرعت پیشرفت ما کمک می‌کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار