کد خبر: 1072918
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
شهردار مراغه گفت: سه طرح بازآفرینی شهری شامل ساماندهی و بازآفرینی محله زغال آباد، بهسازی حمام تاریخی خواجه نصیر و ساماندهی محوطه رصدخانه در این شهر اجرا می‌شود.

محمد مقتومی  در جلسه بازآفرینی پایدار شهری مراغه با بیان اینکه دولت ۷۰ درصد و شهرداری ها ۳۰ درصد در اجرای طرح های بازآفرینی مشارکت دارند، ادامه داد: تاکنون ۳۴ میلیارد تومان برای ساماندهی معابر، آسفالت ریزی و احداث پل در مناطق حاشیه شهری مراغه از سوی شهرداری هزینه شده در حالی که دولت سهم کمی در اجرای این طرح ها به دلیل عدم تصویب طرح های بازآفرینی داشته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر و براساس طرح مدون و برنامه ریزی انجام شده توسط مشاور کارشناسی، طرح بازآفرینی محله زغال آباد با ۳.۷ هکتار مساحت آماده تصویب برای اجراست.
وی گفت: در این محله معابر کم عرض وجود دارد و از مجموع ۱۹۶ ملک واقع شده در آن ۷۰ واحد مسکونی کمتر از ۵۰ متر مربع واقع شده، ۱۰ درصد مخروبه و ۴۵ درصد از آنها دارای ساکنان مستاجر است.
شهردار مراغه با بیان اینکه عدم وجود راه های دسترسی مناسب و عدم تمایل برخی از  ساکنان آن برای بازسازی مانعی برای رفع مشکل این محله بوده است، افزود: با توجه به اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن، این محله به دلیل برخورداری از زیرساخت های شهری و ارزش افزوده مناسب، مناسب ترین مکان برای اجرای این طرح ملی خواهد بود.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران و نیز دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مشارکت و همراهی در قالب اقدام مشترک می توانند در احیای بافت فرسوده شهری و این طرح بازآفرینی شهری حضوری فعال داشته باشند.
شهردار مراغه گفت: طرح بهسازی حمام تاریخی خواجه نصیر نیز یکی از طرح های بازآفرینی شهری با یک هزار متر مربع بوده که برای اجرا نیازمند همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
مقتومی افزود: اجرای این طرح می تواند این اثر تاریخی را به مرکزی توریستی، خدماتی  و تفریحی در مرکز و بافت تاریخی شهر مراغه تبدیل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر