کد خبر: 1071037
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن اندیشه حمله نظامی به ایران را نخواهد داشت گفت: اگر ملتی در جنگ سستی کند در تاریخ محو خواهد شد و از بین خواهد رفت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: صبح امروز سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه اختتامیه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام گفت: من و همسنگران، فرماندهان و پاسداران بزرگترین افتخارمان این است که خادمان مردم ایران اسلامی باشیم.

وی افزود: بزرگترین آرزوی ما فدا شدن در راه تحقق اهداف بزرگ و سعادت آفرین رهبر و امام و پیشوای عزیز و عظیم‌الشان انقلابمان است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در محفل و مجلس الهی و ملکوتی شهیدان سرزمین درخشان ایلام هستیم، در چنین محفلی واجب است که درود و سلام و تهیت الهی را به روح درخشان و جاودانه امام راحل (ره) که منطق، عزت، استقلال، آزادی و طریق اقتدار و اعتبار را به ما آموخت و بر قامت ایران لباس جهاد پوشاند، بفرستیم.

وی ادامه داد: برای رهبر بزرگ، جانباز، شهید، شجاع و دلسوزمان که در طی دهه‌های پس از ارتحال امام شجاعانه‌ترین هدایت‌ها به نیابت از امام زمان سفینه نجات و کشتی سعادت این ملت را در میان امواج خروشان به ساحل آرامش و رستگاری و سعادت هدایت فرمودند، آرزوی سلامتی داریم.

سردار سلامی افزود: ایلام سرزمین شهیدان است، افتخار میکنم که امروز خداوند متعال اذن فرمود تا در میان مردم این سرزمین شرف حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایلام همانند ارتفاعات رفیعش بلند مرتبه هستند و شایسته تحسین و ستایشند؛ مردم ایلام روزگاری سرزمینشان قلب نبرد بوده است دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود و ایلامی‌ها سربلند و باشکوه از آن بیرون آمدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن‌ها همانند دشت‌ها، کوه‌هایشان و مثل طبیعتشان سربلندند؛ کوه‌ها و دشتش‌های ایلام مفتخرند که بر قامت شهیدان بوسه زده‌اند.

وی افزود: مردم ایلام ایستادند تا سرزمینشان اشغال نشوند؛ کار را به یکدیگر واگذار نکردند و برای جهاد سبقت می‌گرفتند در سرزمینشان میماندند تا پای بیگانه به سرزمینشان نرسد.

سردار سلامی ادامه داد: اگر ملتی در جنگ سستی کند در تاریخ محو خواهد شد و از بین خواهد رفت.

وی افزود: نسخه شیاطین در طول حیات بشر برای ملت‌ها و جوامع، اسیر کردن، فقیر کردن آن‌ها و از بین بردن حیات معنوی و هویت فرهنگی و آسایش ملت‌ها و جوامع بوده و این سنت استکبار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مردم ایلام در جنگ درخشیدند و به تاریخ ایران و عزمت ایران اسلامی و تمدن اسلام و به امت اسلام حیات عزتمند بخشیدند.

سردار سلامی گفت: اگر سه هزار شهید استان ایلام در عاشورا می‌بودند هرگز امام مسلمین در میانه نبرد تنها نمی‌ماند و هرگز اهل بیت به اسارت نمیرفتند؛ اگر شهیدان نبودند ما امروز نبودیم و ما را از جغرافیای سیاسی جهان حذف می‌کردند همان گونه که قبل از پیروزی اسلامی ایران را در گورستان جهالت مدرن دفن کرده بودند تا اینکه انقلاب آمد و زنجیر‌ها را باز کرد.

وی ادامه داد: اگر شهیدان نبودند و ثبات را نمی‌آموختند ما نمی‌توانستیم در مقابل هجوم مشکلات مقتدر بمانیم.

سردار سلامی تصریح کرد: نقشه استکبار برای ملت ایران ظرف ۴۳ سال پیروزی انقلاب، خطرناک، وسیع و توام با توطئه‌های عمیق برای شکست بوده است.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانشان برای خسته کردن این مردم و برای خالی کردن سفره عزت این مردم دست از تلاش برنداشتند.

سردار سلامی ادامه داد:‌ای مردم، همه جهان دیدند که جهان شیطانی در مقابلتان ایستاد، اما شما عقب نرفتید؛ از غرش توپ‌ها نترسیدید؛ محکم ایستادید، ولی در این راستا جنگ با هنرنمایی شهیدانمان به پایان رسید.

وی افزود‌: ایران، استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کرد و ارتقا بخشید؛ این توطئه‌ها ادامه پیدا کرد؛ جنگ در جبهه نظامی تمام شد و اندیشه حمله نظامی دیگر شکل نمی‌گیردچون ایران اسلامی قدرتمند است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار