کد خبر: 1070398
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: واکنش سرپرست تیم پرسپولیس به پیگیری یکی از نمایندگان مجلس درباره تخلف صندوق " ک . الف " بابت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی محرومان به این باشگاه برای تسویه طلب گابریل کالدرون آرژانتینی حیرت‌انگیز بود. آن هم در شرایطی که دو هفته از پرداخت غیرقانونی وام ۲۲ میلیاردی به باشگاه پرسپولیس با چراغ سبز وزارت ورزش از تسهیلات کارآفرینان می‌گذرد و نه وزیر ورزش و نه مسئولان پرسپولیس در این رابطه حاضر به شفاف‌سازی و پاسخگویی نشده‌اند.

انتقاد چهارشنبه شب گذشته افشین پیروانی از نماینده مجلس پیگیری کننده وام غیر قانونی پرسپولیس، اولین واکنش یکی از مسئولان این تیم به ماجرای این تخلف بود. این واکنش به جای پاسخگویی به نوعی با جوسازی همراه بود تا حواس‌ها به سمت دیگری پرت و توپ از زمین پرسپولیس دور شود.

پیروانی از نماینده اصفهان می‌خواهد به جای پیگیری ماجرای تخلف صندوق " ک . الف " به پاداش‌های سه، چهار برابری و بودجه آماده سپاهان با وجود مشکلات اقتصادی در اول هر فصل واکنش نشان دهد، اما مسئولان باشگاه پرسپولیس باید ابتدا درباره سوءاستفاده از منابع کارآفرینان مناطق محروم برای پرداخت تسهیلات سرمربی سابق‌شان صورت گرفته روشنگری کنند. نمی‌شود برای پوشاندن یک تخلف، تخلفات احتمالی دیگر رقبا را سپر کرد و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرد.

آشکار است برداشت غیرقانونی تسهیلاتی که در این شرایط سخت اقتصادی، چشم زیادی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار خرد به آن بود، یک ظلم بزرگ نسبت به این بخش بزرگ از جامعه است. گروهی که برای دریافت‌های وام‌های حداکثر ۲۰۰ میلیونی باید سخت‌ترین تضمین‌ها و مدارک را برای دریافت این پول گرو بگذارند، در مقابل، اما شاهد هستیم رقمی صد برابر حداکثر وام این صندوق به کارآفرینان، به راحتی به حساب یک باشگاه دولتی فوتبال واریز می‌شود تا هزینه جبران سوء‌مدیریت‌های مدیرانی شود که امروز بدون اینکه بابت ضرر‌های هنگفت وارده به بیت المال مورد بازخواست قرار گیرند با خیال راحت تماشاگر چنین تخلفاتی هستند که بابت تصمیم‌های نابجا و پرهزینه‌شان صورت گرفته است.

انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یک صندوق به هر صورتی محکوم و یک تخلف است و باید مدیران متخلف در این زمینه پاسخگو باشند و با آن‌ها برخورد لازم از سوی نهاد‌های نظارتی و قضایی صورت گیرد. سرپوش گذاشتن بر این تخلف آشکار با مظلوم‌نمایی و تأکید بر هواداران چند میلیونی و اشاره به اینکه برخی تیم‌های دیگر دولتی بودجه‌شان همیشه حاضر و آماده است، تخلف را توجیه نمی‌کند و محکوم است.

از طرف دیگر تخصیص بودجه نامحدود و نجومی برای تیم‌های صنعتی از بیت‌المال نیز در حالی که دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس با توجه به زیر ذره‌بین بودن، مصائب زیادی برای دریافت پول از دولت دارند هم یک تخلف است و به آن نیز باید رسیدگی شود. نمایندگان مجلس همانطور که به ماجرای تخلف صندوق " ک . الف " و پرداخت تسهیلات محرومان به باشگاه پرسپولیس ورود پیدا کرده‌اند و وزیر ورزش و وزیر کار را مورد سؤال قرار داده‌اند، در رابطه با بودجه باشگاه‌های صنعتی هم باید وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بازخواست قرار دهند و سوال کنند چرا حاصل دسترنج کارگران فولاد مبارکه و معادن گل‌گهر باید هزینه پرداخت‌های گزاف میلیاردی به فوتبالی‌ها شود.

با این حال به نظر می‌رسد سرپرست تیم پرسپولیس با دست روی گذاشتن یک تخلف می‌خواهد تخلف دیگر را توجیه کند، اما تخلف، تخلف است؛ چه در پرسپولیس رخ دهد و چه در یک تیم صنعتی و هر کدام از این باشگاه‌ها باید نسبت به تخلفاتی که متوجه‌شان است پاسخگوی افکار عمومی و نهاد‌های نظارتی باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارمند متهم افشا سند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
متاسفانه معاونت بازرسی صندوق تعدادی از همکاران را بخاطر دیدن سند پرداخت پرسپولیس احضار و برای ایشان پرونده تخلفات اداری تشکیل داده و پیگیر تشکیل کمیته انضباطی و حتی تهدید به اخراج ایشان نموده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار