کد خبر: 1068478
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
در جلسه کمیته رفع موانع تولید شهرک‌های صنعتی بجستان و گناباد اعلام شد:
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اشتغال ایجاد شده به ازای هر هکتار زمین کارگاهی واگذار شده به متقاضیان در شهرکهای صنعتی استان به طور متوسط 450 نفر و به ازای هر واحد کارگاهی 15 نفر است.

علی بهرامی زاده افزود: کل زمینهای کارگاهی واگذار شده تا کنون 9.6 هکتار در قالب انعقاد قرارداد برای ایجاد 301 واحد کارگاهی و اشتغالزایی برای چهار هزار و 100 نفر است.

وی بیان کرد: قراردادهای منعقد شده برای ایجاد واحدهای کارگاهی مربوط به شهرکهای صنعتی تربت حیدریه2، خیام، سبزوار، کاشمر، ماشین سازی و فناوریهای برتر، کلات، توس و زاوین است.

وی اظهار داشت: از کل قراردادهای منعقد شده با متقاضیان در زمینهای کارگاهی شهرکهای صنعتی مزبور تاکنون 283 واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده و برای چهار هزار و 157 نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی علاوه بر تاکید و‌دستور اخیر استاندار محترم خراسان رضوی ،توسعه واحدهای کارگاهی کوچک را از راهبردهای امسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برشمرد و گفت: تعهد امسال این شرکت ایجاد 80 واحد کارگاهی است که از این تعداد تاکنون 70 واحد به متقاضیان در شهرکهای صنعتی توس و کلات واگذار شده است.

بهرامی زاده افزود: ایجاد 10 واحد کارگاهی باقیمانده نیز در تعهد شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در سال جاری است که در نظر است  نسبت به ساخت آنها در شهرک فناوری صنایع غذایی اقدام و واگذار کند که این مهم در حال انجام است.

وی بیان کرد: وفق مصوبه کمیته مانع زدایی و تدبیر استان تغییر کاربری 463 واحد خدماتی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به کارگاهی در دستور کار کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک استانداری بوده که بزودی مراحل اداری آن انجام شده و انشاله تا پایان سال یا در ابتدای سال آتی به متقاضیان واگذار می شود.

گفتنی است: ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است، از مجموع این موارد، ۲۶ شهرک صنعتی و۱۶ناحیه صنعتی فعال و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار