کد خبر: 1067569
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند در سراسر کشور، گفت: از این تعداد ۳۴۰۰ نفر دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر هستند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام علی جعفری با گرامیداشت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان نیازمند کشور از خدمات و حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۵۲ هزار نفر در مقاطع ابتدایی اول و دوم و ۳۴۸ هزار نفر در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد به خدمات این نهاد برای دانش‌آموزان نیازمند پرداخت و ادامه داد: تامین هزینه پوشاک و لوازم‌التحریر، پرداخت کمک هزینه تحصیل به دانش‌آموزان نخبه و استعداد برتر، ارائه خدمات موفقیت در کنکور و پرداخت کمک‌هزینه بازگشت به تحصیل برای دانش‌آموزان بازمانده یا ترک تحصیل، از مهمترین خدمات کمیته امداد برای دانش‌آموزان تحت حمایت است.

وی از ارائه حدود ۴۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان مورد حمایت به منظور بهره‌مندی از خدمات آموزشی مجازی خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد سه هزار تبلت به دانش‌آموزان کنکوری اهدا شد.

جعفری به دیگر خدمات کمیته امداد برای ۱۸ هزار دانش‌آموز کنکوری مورد حمایت اشاره کرد و گفت: با استفاده از خدمات کمک‌آموزشی، مشاوره و برگزاری آزمون‌های آزمایشی با همکاری موسسات معتبر، هشت نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد موفق به اخذ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۴۴ نفر رتبه زیر هزار کنکور سراسری را کسب کرده و به دانشگاه‌های تراز اول کشور راه یافتند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: برای کنکور سال ۱۴۰۱ نیز ۲۸ هزار نفر از دانش‌آموزان مورد حمایت شناسایی شده‌اند که برنامه‌های کمک‌آموزشی برای موفقیت آنان در کنکور طراحی و آغاز شده است.

وی از شناسایی ۶ هزار نخبه تحصیلی در جامعه هدف کمیته امداد خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۳۹۰ نفر دانش‌آموز هستند که ۲۰۱۳ نفر دختر و ۱۳۷۷ نفر پسر هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به انجام استعدادیابی و هدایت دانش‌آموزان به شرکت در آزمون مدارس استعداد درخشان خاطرنشان کرد: براساس تفاهم با وزارت آموزش و پرورش، تحصیل دانش‌آموزان مورد حمایت در مدارس استعداد درخشان رایگان است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار