کد خبر: 1066326
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به گفتگو‌های اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و گفت که به‌زودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: در جریان ملاقات خسرو ناظری دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که روز پنجشنبه انجام شد، طرفین درخصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌های بین کشور‌های عضو رایزنی نمودند.

وزیر امور خارجه کشورمان از اجرای برخی طرح‌های زیربنایی و درازمدت در حوزه‌های حمل‌ونقل، تجارت، مالی و بانکی در اکو اظهار رضایت و ابراز امیدواری نمود، طرح‌های ناتمام در دوره دبیرکلی ناظری به اتمام برسد.

وی همچنین از عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که از کشور‌های مهم عضو اکو می‌باشد اظهار تأسف کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به گفتگو‌های اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و افزود که به‌زودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.

دبیرکل اکو نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران، از حمایت مؤثر جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود تشکر و گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرایند آماده‌سازی نشست سران اکو که قرار است در ۷ آذرماه در عشق‌آباد با حضور رؤسای جمهور کشور‌های عضو برگزار شود ارائه کرد.

وی همچنین با تأکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در اکو، خواستار تداوم حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد.

وزیر امور خارجه نیز بر استمرار حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل آن تأکید و اظهار امیدواری کرد در نشست سران اکو که با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد تصمیمات مهمی برای شکوفایی بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای گرفته شود.

شایان ذکر است خسرو ناظری از کشور تاجیکستان اخیراً به‌عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار