کد خبر: 1066310
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به ۳ راهبرد اصلی شرکت گاز برای تأمین گاز در فصل زمستان گفت: به طور کلی در کشور ناترازی انرژی وجود دارد و نیازمند یاری مشترکین خانگی هستیم.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به اقدامات این شرکت برای تأمین گاز فصل زمستان گفت: برای این بحث ما سه اقدام اصلی را انجام خواهیم داد که توسعه منابع، تعمیرات و بهبود عملکرد در بخش پخش گاز و مدیریت مصرف از این جمله است.

وی با اشاره به توسعه منابع گازی گفت: امسال آخرین قدم‌ها را برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی برخواهیم داشت و از سال آینده اقدام ویژه‌ای به این منظور نخواهیم داشت.

جولایی با اشاره به حوزه تعمیرات و بهبود عملکرد شرکت ملی گاز گفت: برای این منظور تعمیر خطوط انتقال گاز و تعمیرات سکو‌ها در دستور کار است که گازرسانی با ظرفیت کامل و با پایداری به مشترکین برسد.

وی افزود: البته این موارد کافی نیست و به دلیل محدودیت منابع امکان توسعه هر روزه را نداریم. به طور کلی و در کشور ناترازی انرژی در بخش گاز و برق داریم و باید مدیریت مصرف انجام دهیم. مصرف انرژی ما در حال حاضر ۳ برابر اروپاست، در حالی‌که دمای اروپا پایین‌تر از کشور ما است.

جولایی با اشاره به اینکه مصرف انرژی کشور سه برابر اروپاست، افزود: برای مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی ما از خود وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، دانشگاه‌ها و شهرک‌ها شروع کردیم و همچنین موارد مقرر شده را به سایر ادارات ابلاغ خواهیم کرد. در بخش خانگی نیازمند یاری مردم هستیم.

وی در پاسخ به تأمین گاز صنایع نیز گفت: در حوزه صنایع تا جایی که امکان استفاده از سوخت‌های جایگزین باشد، می‌توانیم مصرف گاز را کاهش دهیم. به هر حال سعی ما بر این است که محدودیت‌های را کاهش دهیم، ولی باید توجه داشت خط قرمز شرکت ملی گاز تأمین گاز خانگی است.

جولایی در پایان تصریح کرد: در دو ماه گذشته با همکاری وزارت نیرو و پالایش و پخش مخازن نیروگاه‌ها را تکمیل کردیم و برای صنایع هم اگر امکان تکمیل مخازن با سوخت مایع باشد امکان این امر را داریم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار