کد خبر: 1066147
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
خطیب‌زاده:
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در باکو خبر داد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) از آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در جمهوری آذربایجان خبر داد.

وی در گفت‌وگویی با شبکه خبر اعلام کرد: ۲ شهروند ایرانی و ۲ راننده ایرانی که چندی پیش توسط پلیس جمهوری آذربایجان بازداشت شده بودند بعد از رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک و بعد هم رایزنی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و کار‌های اداری انجام شده، صبح امروز آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شدند و الان هم در حال آماده سازی برگه عبور هستند برای این‌که بلافاصله وارد خاک ایران شوند.

وی یادآور شد: این تحولی که صورت گرفت، ان‌شاءالله در مسیر عادی سازی بیشتر شرایط است و امیدوارم همه کمک کنند ما شرایط عادی‌تری را در منطقه داشته باشیم.

گمرک جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای از آزادی این ۲ نفر در پی توافق حاصله بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

«شهرود نوروزی» و «جعفر برزگر» هم اکنون در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در حال انجام کار‌های اداری برای خروج از این کشور هستند.

۲ راننده ایرانی بازداشت شده در باکو آزاد شدند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۲۰ مهر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تأکید بر رفع مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها، گفت: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

جیحون بایراموف هم پیشنهاد کرد مقامات گمرک دو کشور برای حل مشکلات ترانزیت کالا‌های ایرانی گفتگو کنند و بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار