کد خبر: 1065800
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷۰ واحد تولیدی در استان اردبیل تحت پوشش استاندارد هستند که به صورت مرتب تولیدات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در مراسم گرامیداشت روز ملی استاندارد در اردبیل اظهار کرد: وضعیت استان اردبیل در رتبه‌بندی کشور و کسب شاخص‌های ممتاز در بحث تولید و ارتقا کیفیت محصولات و استانداردسازی آن جایگاهی ممتاز و شاخص است.

وی تصریح کرد: ۴۷۰ واحد تولیدی در استان اردبیل تحت پوشش استاندارد هستند که به صورت مرتب تولیدات و فرآورده‌های آنها مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد تا تخطی از استاندارد ملی انجام نشود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در این واحدهای تولیدی بیش از ۵۰۰ نوع محصول و فرآورده متنوع تولید و روانه بازار می‌شود که از استاندارد اجباری برخوردار بوده و تحت پوشش اداره کل استاندارد استان است.

علایی افزود: در سه سال اخیر با کسب رتبه‌های اول تا سوم در سطح کشور سعی کردیم تا در کنار تقویت نظارت‌ها و پوشش کامل تولید محصولات صنعتی و سایر فرآورده‌ها بتوانیم پروانه استاندارد را در اختیار این تلاشگران عرصه تولید و اشتغال قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هر پروانه صادر شده از سوی استاندارد نشانی از ارتقا کیفیت و همچنین توسعه تولید و اشتغال است، خاطر نشان کرد: معیار سنجش واحدهای تولیدی در عرضه محصولات و صدور آنها علامت کاربردی استاندارد است که ضروری است همه شهروندان در خرید محصولات به این نشان ملی توجه داشته باشند.

علایی ضرورت تقویت و استمرار نگاه کیفی به تولید محصولات را در کنار بهره‌وری مطلوب و مناسب یادآور شد و اضافه کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی و تلاشمان بر این است تا اهمیت و جایگاه استاندارد را بیش از گذشته تبیین و تشریح کرده و به نوعی آحاد جامعه به ویژه گروه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوان را با این نشان ارزشمند آشنا کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در مورد ورود طلای غیرقانونی و غیراستاندارد در بازار اردبیل بیان کرد: ما با طلای غیرقانونی و غیراستاندارد روبه‌رو نیستیم بلکه گاه در عیارسنجی محک پایین‌تری را در عیار طلای عرضه شده شاهد هستیم که قطعا با همکاری انجمن طلافروشان استان سعی بر این است تا با یک استاندارد در طلای ۱۸ عیار بتوان بهترین و کیفی‌ترین محصول را به مردم و مخاطبان ارائه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر