کد خبر: 1065766
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج خبرداد
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از آغاز و اجرای فاز اول طرح مناسب سازی قطعات در آرامستان بهشت سکینه(س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری با اعلام این مطلب اظهار داشت: طی چند ماه گذشته با افزایش تعداد متوفیان عادی و ناشی از بیماری کرونا که منجر به افزایش دفن اموات و مراجعین روزانه به بهشت سکینه(س) شده همچنین در پی نارضایتی، اعتراض و شکایت مردمی، گزارشاتی مبنی بر وجود موانع تردد در قطعات مختلف دریافت شد که رفت و آمد را برای شهروندان به خصوص جانبازان و معلولین، نابینایان، افراد مسن و ... دشوار و با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به لزوم مناسب سازی محیط های عمومی برای افراد کم توان افزود: طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد که برخی از خانواده های متوفی بدون دریافت مجوز و بر خلاف تعهدات اخذ شده و عدم رعایت اصول و ضوابط، اقدام به نصب سنگ مزار با ارتفاع غیرمتعارف و کتیبه های غیراستاندارد در قطعات مختلف نموده که موجب بروز مشکل تردد برای زائرین اهل قبور شده است.

 این مسئول عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد که طرح مناسب سازی قطعات در آرامستان بهشت سکینه(س) با اطلاع رسانی به خانواده های متوفی اجرا شود که در این راستا پس از شناسایی قبور نامتعارف، در گام نخست از قطعه یک تا هشت، پس از مستندسازی با ارسال پیامک اطلاع رسانی شد تا در مهلت تعیین شده به سازمان مراجعه کنند.

 عسگری ادامه داد: پس از ارسال پیامک، در صورت عدم مراجعه خانواده متوفی به سازمان، تماس تلفنی با آنها برقرار و جزئیات اجرای طرح مذکور به آنها اطلاع رسانی و اعلام می شود که طی مهلت 10 روز جهت انجام امور بهسازی به سازمان مراجعه کنند.

 رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج یادآور شد: پس از انجام این دو مرحله و در صورت عدم مراجعه خانواده متوفی به بهشت سکینه(س)، سازمان با در اختیار داشتن دستور قضایی، رأسا اقدام به اصلاح سنگ مزار و جمع آوری کتیبه های غیرمتعارف، صندلی، انواع تابلو، گلدان و…می کند.

 این مسئول گفت: اجرای این طرح علاوه بر مناسب سازی بصری، سبب یک دست شدن سنگ های مزار قطعات و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردد زائرین اهل قبور می شود که زمینه های رضایت مندی آنها را به همراه خواهد داشت.

 وی به تهیه و تدوین آیین نامه نصب سنگ مزار در این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: این آیین نامه از ابتدای سال جاری جهت ساماندهی سنگ های مزار و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تهیه، تدوین و هم اکنون نیز در حال اجراست.

 عسگری اعلام کرد: طبق روال در صورتی که ارتفاع سنگ و یا کتیبه خارج از ضوابط باشد، سازمان پس از چند بار تذکر و اخطار کتبی و شفاهی با حکم قضایی اقدام به اصلاح و یا جمع آوری خواهد کرد.

این مسئول گفت: علاوه بر ضوابط و شرایط نصب سنگ، کتیبه، صندلی، تابلو، گلدان و …مندرج در سند قبر که به رویت خانواده متوفی هنگام انتخاب و تهیه محل دفن میرسد، طی دو نوبت تعهدنامه ای با امضای اولیای دم و یا افراد درجه اول متوفی نیز اخذ می شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در پایان افزود: در راستای تسهیل تردد بین قبور و حفظ حقوق مراجعین کم توان به ویژه جانبازان و معلولان و دیگر شهروندان در اجرای طرح مناسب سازی از خانواده متوفیان درخواست می شود با کارشناسان و عوامل اجرایی سازمان همکاری کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار